خبرگزاری بیان تاسیس گرمخانه ویژه بیخانمان‌ها با اختلالات روانی خاص، مثل ترنس‌ها/مددسراهای فعلی شهرداری، ظرفیت ۲ هزار کارتن‌خواب را دارند - بیان

تاسیس گرمخانه ویژه افراد با اختلالات روانی خاص مثل ترنس‌ها/مددسراهای فعلی شهرداری، ظرفیت ۲ هزار کارتن‌خواب را دارندمحمدامین توکلی‌زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: ظرفیت گرمخانه‌های تهران محدود است و در مجموع ظرفیت پذیرش و اقامت ۲ هزار نفر از کارتن‌ خوابها و افراد بی‌خانمان حاضر در پایتخت را دارند.

وی تصریح کرد: باید تعداد گرمخانه‌های شهر تهران را افزایش داده و ظرفیت گرمخانه‌های فعلی را هم توسعه بدهیم تا شرایط برای پذیرش تعداد بیشتری از افراد بی‌خانمان و کارتن خواب در این مراکز فراهم شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد: پیچیدگی آسیب‌های وارده از اعتیاد به زنان در مقایسه با مردان بیشتر و دشوارتر است و خدمات و حمایتهای بیشتری باید برای این افراد در نظر گرفته شود.

 

ضرورت تفکیک بی‌خانمان‌ها با بیماری و اختلالات روانی خاص از یکدیگر!

توکلی زاده همچنین یادآور شد: طی بازدیدم از چند گرمخانه ویژه بانوان در تهران به این نتیجه رسیدم که اگر مشکلات زنانی که برای دریافت خدمات به این مراکز مراجعه می‌کنند را از هم تشخیص نداده و تفکیک نکنیم، با پذیرش در یک مرکز در نهایت، آسیبها را به یکدیگر انتقال خواهند داد و مشکلات آن‌ها پیچیده‌تر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: جهت جلوگیری از انتقال آسیب‌های افراد کارتن خواب و بیخانمان به یکدیگر مثل ترنسها و یا سایر بیماران روانی که دچار اختلالات روانی و یا بیماریهای خاص هستند، مراکز گرمخانه‌ای جدا و مجزایی را تأسیس خواهیم کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین اضافه کرد: برای مجموعه‌ای از بی‌خانمان‌ها که بیماریها، مشکلات و اختلالات شبیه هم دارند مراکز مستقلی را جهت ارائه خدمات درمانی و روانشناسی ایجاد می‌کنیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 291 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 18 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.