خبرگزاری بیان کاروان لجستیکی ارتش آمریکا هدف قرار گرفت - بیان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یک کاروان لجستیکی ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش روز جمعه در استان ذی‌قار واقع در جنوب عراق هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار گرفت؛ این انفجار تلفات جانی در پی نداشت.

در طول هفته به تعدد، محموله‌های مورد نیاز نیرو‌های آمریکایی و همچنین تسلیحات سبک از طریق کامیون‌ها و به واسطه شرکت‌های عراقی از مرز «جریشان» کویت وارد عراق می‌شوند؛ گذرگاهی که دولت بغداد تسلط و نظارتی بر آن ندارد. استفاده مداوم ائتلاف آمریکایی از این گذرگاه بدون نظارت دولت مرکزی عراق انتقاد محافل سیاسی این کشور را برانگیخته است.

انفجار جمعه در حالی است که در مدت اخیر چنین حملاتی در راستای مهلت به دولت برای رایزنی جهت خروج نظامیان آمریکایی از عراق، متوقف شده بود و دولت آمریکا نیز قول داده بود که تا پایان سال جاری میلادی خاک عراق را ترک خواهد، اما شواهد خلاف این امر را نشان می‌دهد.

در این راستا کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق امروز در بیانیه‌ای با اشاره به نزدیک شدن سال جدید میلادی، اعلام کرد که نشانه‌ای مبنی بر خروج نیرو‌های اشغالگر آمریکا از خاک عراق مشاهده نکرده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت انفجار امروز را بر عهده نگرفته است.

پارلمان عراق، دی ماه سال سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 293 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.