خبرگزاری بیان ارسال سوخت به لبنان ضربه‌ای سخت به آمریکایی‌ها وارد کرد / قرار است از اردن برق وارد کنیم - بیان

گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، امیر قشقایی، سید صلاح فحص، نماینده جنبش امل در ایران در گفتگوی تفصیلی با دانشجو پیرامون ارسال سوخت به لبنان گفت: لبنان بیشتر یک کشور واردکننده هست تا تولید کننده و به همین دلیل دلار در اقتصاد کشور لبنان بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل مقاومت تصمیم گرفت تا به جای تعامل با اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها از ایران سوخت وارد کند.وارد کردن سوخت از ایران باعث شد تا روابط ما با کشورهای دیگه خوب شود.

ارسال سوخت به لبنان ضربه‌ای سخت به آمریکایی‌ها وارد کرد / قرار است از اردن برق وارد شود

وی در ادامه افزود: وارد کردن سوخت ضربه‌ای به آمریکایی‌ها بود تا آن‌ها بدانند نمی‌توانند ما را محدود کنند و بعد از این داستان هم آنان بسیار عقب نشینی کردند.

نماینده جنبش امل در ادامه پیرامون واردات برق به لبنان تصریح کرد:دولت نمی‌پذیرد تا از ایران برق وارد کند و این بهانه را میاورد که به دلیل تحریم بودن ایران تعامل با آن باعث تحریم شدن کشورهای لبنانی می‌شود. قرار است برق از اردن وارد شود. وارد کردن سوخت از ایران نیز به علت تامین برق بود چرا که در لبنان شرکت‌های برق به علت ورشکستی نمی توانند برق مردم را تامین کنند به همین دلیل مردم به سراغ ژنراتورها رفتند که اینها نیز با سوخت کار می‌کنند.

ارسال سوخت به لبنان ضربه‌ای سخت به آمریکایی‌ها وارد کرد / قرار است از اردن برق وارد شود

سید صلاح فحص با اشاره به نفوذی‌های بیگانگان در دولت لبنان، خاطرنشان کرد:عده‌ای از دولتی‌های لبنان تلاش می‌کنند تا چهره ایران را در لبنان بد جلوه دهند.کشور لبنان این توانایی را دارد که خودش تولید کننده نفت و گاز باشد اما کشورهای دیگر اجازه نمی‌دهند و برخی از داخل نیز با این کشورها همکاری می‌کنند.

وی درباره پیشینه جنبش امل نیز اظهار داشت: در ابتدای تشکیل دولت لبنان، شیعیان جایگاهی در کشور نداشتند. شیعیان لبنان فقیر و محروم بودند.جبنش امل در ابتدا برای محرومیت‌زدایی شیعیان و مقابله با رژیم صهیونیستی بوجود آمد.جبنش امل در سه محور فعالیت کرده؛ مبارزه با رژيم صهيونيستي، محرومیت‌زدایی شیعیان و در نهایت حضور در دولت لبنان.مقاومت امروزه در لبنان بسیار قوی شده و اروپاییان و آمریکایی‌ها این را هیچ‌گاه نمی‌پذیرند. به همین دلیل تصمیم گرفتند تا علیه لبنان نیز تحریم اعمال کنند و با قطع کردن کمک‌هایشان کشور ما را زمین بزنند. در طول یک سال ارزش دلار در لبنان ۲۰ برابر شده است.

ارسال سوخت به لبنان ضربه‌ای سخت به آمریکایی‌ها وارد کرد / قرار است از اردن برق وارد شود

نماینده جنبش امل در پایان پیرامون انتخابات آینده لبنان و جایگاه جنبش امل در آن گفت: جبنش امل در دولت لبنان سه وزیر و مقاومت دو وزیر دارد. ۲۷ مارس قرار است انتخابات جدید این مجلس باشد.

 

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 233 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 15 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.