خبرگزاری بیان اعلام نتایج نهایی پذیرش رشته‌های بدون آزمون کاردانی نظام جدید - بیان

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به دنبال اطلاعیه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۰ سازمان سنجش درباره پذیرش دانشجو در کدرشته محل‌های اعلام شده از سوی دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی در دوره کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی بهمن ماه سال ۱۴۰۰، اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی این کدرشته محل‌ها در سایت سازمان سنجش اعلام شد.

متقاضیانی که اسامی آنان به عنوان پذیرفته‌شده نهایی این مرحله اعلام شده لازم است برای اطلاع از زمان دقیق ثبت‌نام و مدارک مورد نیاز و نحوه انجام مراحل ثبت نام از روز دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ به سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

پذیرفته‌شدگان باید دارای اصل و یا گواهی دوره دوم متوسطه نظام جدید در یکی از رشته‌های تحصیلی شاخه فنی و حرفه‌ای و کارودانش و یا دیپلم فنی و حرفه‌ای و کارودانش نظام ترمی و یا سالی واحدی و یا دیپلم شاخه نظری نظام آموزشی جدید (نظام ۳-۳-۶) و یا نظام ترمی واحدی و یا سالی واحدی بوده و یا دوره مربوط را حداکثر تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰ با موفقیت به پایان رسانده باشند و یا دارای دیپلم نظام قدیم (دوره چهارساله) بوده باشند.

تبصره: پذیرفته‌شدگان دارای دیپلم شاخه نظری نظام ترمی واحدی و یا سالی واحدی در زمان ثبت‌نام علاوه بر مدرک دیپلم، باید گواهی مدرک پیش‌دانشگاهی با تاریخ فارغ‌التحصیلی حداکثر تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ را نیز ارائه کنند، در غیر این صورت مجاز به ثبت‌نام نخواهند بود.

پذیرفته‌شدگان مندرج در این اطلاعیه که قبلاً در یکی از دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی قرار گرفته‌اند مطابق ضوابط، قبولی قبلی آنان لغو شده و باید منحصراً در رشته قبولی جدید به تحصیل بپردازند.

ضمناً این دسته از متقاضیان لازم نیست از محل قبولی قبلی خود انصراف دهند، بلکه با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد و توسط موسسه محل قبولی مدارک ثبت‌نامی افراد از محل قبولی قبلی آنان درخواست می‌شود.

پذیرفته‌شدگان مرد لازم است با توجه به بند «مقررات وظیفه عمومی» مندرج در صفحه‌های ۱۸ و ۱۹ دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون دوره کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی بهمن ماه سال ۱۴۰۰ واجد شرایط لازم بوده و گواهی مربوط به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند.

باتوجه به اینکه این دسته از پذیرفته شدگان حداکثر تا پایان شهریور ماه سال جاری موفق به اخذ دیپلم شده اند لذا قبولی پذیرفته‌شدگانی که دارای مغایرت معدل هستند باطل اعلام می‌شود و مجاز به ثبت نام در رشته قبولی اعلام شده در این مرحله نیستند.

کد رایانه‌ای و رشته تحصیلی دارندگان دیپلم متوسطه نظام‌جدید، شاخه نظری نظام آموزشی جدید (نظام ۳-۳-۶)، نظام سالی واحدی، ترم واحدی، نظام قدیم آموزش متوسطه (جدول شماره ۵ مندرج در صفحه‌های ۲۹ تا ۳۵ دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های تحصیلی دوره‌های نظام جدید سال ۱۴۰۰) باید با عنوان رشته تحصیلی قبولی اعلام شده مطابقت داشته باشد؛ در غیر این صورت قبولی آنان لغو خواهد شد.

پذیرفته شدگان دارای دیپلم شاخه نظری منحصراً مجاز به ثبت نام و ادامه تحصیل در رشته‌های تحصیلی کاردانی ناپیوسته هستند.

پذیرفته‌شدگان باید در زمان مقرر نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند و عدم ثبت‌نام در زمان مقرر به منزله انصراف قطعی از تحصیل آنان تلقی خواهد شد.

در هر مرحله از پذیرش (ثبت‌نام، پذیرش دانشجو و یا هنگام تحصیل)، چنانچه مشخص شود که متقاضی حقایق را کتمان کرده و یا اطلاعات غلطی ارائه و واجد شرایط نیست، قبولی وی لغو و طبق مقررات با ایشان رفتار خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 87 views بار دسته بندی : دانشگاه تاريخ : 23 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.