خبرگزاری بیان ایران صادرات نفت به کره جنوبی را به صفر رساند - بیان

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، آمار‌های اولیه گمرک کره جنوبی نشان داد کره جنوبی در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته هیچ نفتی از ایران وارد نکرد.

به گزارش رویترز، بر اساس این آمار، پنجمین واردکننده نفت در جهان ماه گذشته میلادی در مجموع ۱۱.۴ میلیون بشکه نفت خام وارد کرده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۱ میلیون بشکه بوده است.

آمار‌های نهایی واردات نفت خام این کشور در ماه گذشته در اواخر ماه جاری میلادی توسط شرکت ملی نفت این کشور منتشر خواهد شد.

بدهی کره جنوبی به ایران در ازای خرید میعانات گازی در دو بانک این کشور، مجموعاً به ارزش هفت میلیارد دلار است که از سپتامبر ۲۰۱۸ میلادی (شهریورماه ۱۳۹۷) به بهانه تحریم‌های آمریکا پرداخت نشده است. از آن زمان تاکنون سفر‌هایی بین مقامات دو کشور انجام و رایزنی‌هایی صورت گرفت که آخرین سفر در این خصوص در سطح نخست‌وزیر کره جنوبی انجام شد، ولی عملاً پس از آن هم هیچ تحولی رخ نداد.

روزنامه یونهاپ کره جنوبی در مهر ماه خبر داد وزیر دارایی کره جنوبی و آمریکا توافق کردند تا در زمینه دارایی‌های بلوکه شده ایران در سئول همکاری کنند.

کره جنوبی مدعی است به دنبال استفاده از یک کانال سوئیسی با حمایت آمریکا در جهت استفاده بخشی از پول برای فروش اقلام بشردوستانه شرکت‌های سوئیسی به ایران است، اما تاکنون اقدام قابل توجهی انجام نداده است.

سئول اعلام کرده بود که حاضر است این بدهی عظیم را با فروش لوازم خانگی کره‌ای به ایران تسویه کند.

سال‌هاست ۷ میلیارد دلار از منابع صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی ایران در بانک‌های کره بلوکه است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 170 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 16 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.