خبرگزاری بیان باید اجازه داد تا رابطه ایران و عربستان به نقطه قابل اعلام برسد/ دلار تبدیل به یک ابزار کشتار دسته‌جمعی در نظام بین‌الملل شده است+فیلم - بیان

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، سعید خطیب زاده، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو در خصوص ادعای سخنگوی گمرک مبنی بر افزایش صادرات ایران در سال جاری به عربستان و اینکه آیا این کشور به عنوان مقاصد صادراتی ایران به بازگشته است، گفت: در مورد روابط ایران و عربستان باید اجازه دهیم گفتگو‌های صورت گرفته در بغداد و تماس‌ها بین دو کشور به نقطه قابل اعلام برسد و ما الان در آن نقطه نیستیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ادعای رئیس سازمان توسعه تجارت ایران مبنی بر گشایش ال سی بین ایران و روسیه گفت: در خصوص سیستم مالی بین المللی یا همان ال سی دلار این روز‌ها توسط آمریکا تبدیل به یک ابزار علیه کشور‌ها شده است.

خطیب زاده گفت: دلار تبدیل به یک ابزار کشتار دسته جمعی در نظام بین المللی شده که تمامی نظام‌های پولی و مالی را قربانی کرده است.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه تصریح کرد: تحریم‌های فرامنطقه‌ای و فرا سرزمینی آمریکا به همه کشور‌ها از جمله اروپایی‌ها نشان داد که چه طور دلار تبدیل به سلاحی شده که گردن همه را می‌زند.

وی تاکید کرد: از این رو نظام‌های پولی و مالی دنیا به فکر مستقل شدن از دلار افتادند. بر این اساس برخی کشور‌ها وارد اتحادیه‌های مستقل پولی و مالی شده اند که منفک از دلار است.

خطیب زاده در مورد سیستم سوئیفت یا همان ال سی نیز گفت: در مورد سیستم پیامی و بین المللی برای انتقال میان بانک‌ها نیز روندی در جریان است که جزئیات آن را باید مقامات بانک مرکزی پاسخ بگویند، اما اراده انجام مبادلات مالی بین کشور‌ها مستقل از دلار وجود دارد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 244 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 20 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.