خبرگزاری بیان بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تا ۶ آبان - بیان

‌به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مفید امینی با اشاره به بخشنامه بیمه مرکزی به همه شرکت‌های بیمه مبنی بر حذف جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث، اظهار داشت: براساس قانون تاخیر در دریافت بیمه شخص ثالث برای اشخاص حقوقی ۲۰ درصد و برای افراد حقیقی ۱۰ درصد جریمه در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار فقره بیمه شخص ثالث برای وسایل نقطه صادر شده است که در بخش سواری بیش از ۹۸ تا ۹۹ درصد دارای بیمه شخص ثالث هستند، اما از ۱۲ میلیون فقره موتورسیکلت فقط ۱۳ درصد بیمه شخص ثالث دارند.

معاون نظارت بیمه مرکزی با بیان اینکه یکی از دلایل احتمالی عدم استقبال از بیمه شخص ثالث توسط دارندگان موتورسیکلت‌ها، جریمه دیرکرد است، گفت: از سال ۹۵ که قانون جدید بیمه به تصویب مجلس رسید تاکنون به پیشنهاد بیمه مرکزی و موافقت صندوق خسارت‌های بدنی بار‌ها جرایم دیرکرد دارندگان وسایل نقلیه اعمال شده است.

وی تصریح کرد: از ۱۷ مهر ماه تا ۶ آبان ماه و به مناسبت ماه ربیع الاول دارندگان همه وسایل نقلیه از موتورسیکلت تا خودرو‌های سواری مشمول بخشودگی جریمه دیرکرد می‌شوند و همه شرکت‌های بیمه موظف به حذف جرایم آن‌ها در مهلت زمانی اعلام شده هستند.

امینی تاکید کرد: بخشودگی جریمه دیرکرد مشمول کسانی می‌شود که درخواست بیمه‌نامه یک‌ساله کنند.

معاون نظارت بیمه مرکزی گفت: بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت‌ها حداکثر ۸۰۰ هزار تومان و با تخفیف ۵۰۰ هزار تومان است و این نرخ با توجه به دیه ۴۸۰ میلیون تومانی در ماه غیرحرام و دیه ۶۴۰ میلیارد تومان در ماه حرام مبلغ زیادی نیست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 119 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.