خبرگزاری بیان بسته پیشنهادی کمیسیون اقتصادی برای اصلاح ساختار صندوق توسعه ملی ارائه می‌شود - بیان

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی در تشریح جزئیات جلسه امروز این کمیسیون، اظهار داشت: در نشست امروز رئیس و اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی حضور یافتند.

وی افزود: برگزاری این نشست با هدف ارائه گزارش عملکرد بود که علاوه بر ارائه گزارش عملکرد صندوق، مجموعه منابع اختصاص یافته به طرح‌های بخش خصوصی و طرح‌های بخش زیرساختی کشور و منابع اختصاص یافته به مجموع فعالیت‌های بنگاه‌های اقتصادی غیردولتی تشریح شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ادامه جلسه مشکلات و مسائل جاری صندوق که نیازمند اصلاحات اساسی است مطرح و پیشنهادات نمایندگان و رئیس صندوق توسعه ملی برای اصلاح این مشکلات بررسی شد.

وی توضیح داد: همچنین مقرر شد؛ در ذیل تشکیل کمیته‌ای در کمیسیون اقتصادی با مشارکت دیوان محاسبات، بازرسی کل کشور و مرکز پژوهش‌ها “بسته پیشنهادی کمیسیون برای اصلاحات ساختاری” در حوزه عملکردی صندوق توسعه ملی حداکثر تا یک ماه دیگر ارائه شود، درواقع براساس این بسته “پیشنهادی اصلاح ساختار”، قرار است موضوعاتی مانند اصلاح اساسنامه صندوق توسعه ملی، لحاظ کردن احکامی در بودجه ۱۴۰۱ و تدوین احکام مهم و اساسی و راهبردی برنامه هفتم توسعه ملی مبنا قرار گیرد و از این طریق نقاط مثبت صندوق را تقویت کرد و نقاط ضعف صندوق را کاهش داد.

به گفته پورابراهیمی همچنین قرار است گزارش کامل صندوق توسعه ملی در پروژه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدماتی -که به عملیات واقعی رسیده‌اند- ارائه شود.

منبع: فارس

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 241 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 17 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.