خبرگزاری بیان بیانیه جدید کمیته هماهنگی مقاومت عراق درباره نتایج انتخابات پارلمانی - بیان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، کمیته هماهنگی مقاومت عراق امروز دوشنبه بیانیه‌ای جدید درباره نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور صادر کرد.

به گزارش موازین نیوز، در بیانیه این کمیته آمده است: خطاب به ملت غیور ما و به خصوص فرزندان عشایر اصیل و مردم و طرفداران نامزد‌هایی که آرای آن‌ها در سیاه‌ترین انتخابات عراق و چه بسا دنیا ربوده شد، می‌گوییم که بی تردید شما کاملا برای برپایی تظاهرات مسالمت‌آمیز و بیان مخالفت و نارضایتی خود نسبت به اتفاق رخ داده در سرقت خواست و آرای شما از سوی کمیساریای انتخابات، حق دارید.

کمیته هماهنگی مقاومت عراق با اشاره به دخالت طرف‌هایی داخلی و بین المللی در انتخابات گفت: آن‌ها خیر و صلاح کشور عزیز ما و مردم آزاد و سرافراز ما را که مخالف همه اشکال اشغالگری و سازشگری هستند، نمی‌خواهند.

در ادامه آمده است: ما خواسته‌های مشروع شما را که با شواهد منطقی و آمار و ارقام شفاف انطباق دارد، برای بازگرداندن حق به صاحبان آن درک می‌کنیم تا فرصت از کسانی سلب شود که به دنبال سوء استفاده از اعتراضات مسالمت‌آمیز شما هستند همان گونه که از تظاهرات‌های قبلی سوء استفاده کردند.

کمیته هماهنگی مقاومت عراق خطاب به معترضان عراقی گفت: ما امیدواریم که فرصت را از خفاش‌های تیره بعثی‌ها و دنباله‌رو‌های سفارتخانه‌ها و کسانی که با آن‌ها هستند، بگیرید آن هم از سه طریق نخست اینکه کسانی را که می‌خواهند به منافع عمومی و خصوصی آسیب بزنند، از خود طرد کنید؛ دوم اینکه اجازه مسدود شدن راه‌ها و به تعطیلی کشیدن منافع مردم را ندهید و سوم اینکه نیرو‌های امنیتی سپر عراق و دژ محکم آن است و حفظ اقتدار و احترام آن واجب شرعی، ملی و اخلاقی است و چهارم اینکه نیرو‌های امنیتی قهرمان ما هم باید یار و یاور مظلوم و عراق و مردم آن باشند.

در پی اعتراض گروه‌های سیاسی و احزاب مختلف عراقی به نتایج اعلام شده انتخابات اخیر و طرح ادعا‌هایی در خصوص دستکاری شدن این نتایج، مناطق مختلف این کشور از روز گذشته شاهد اعتراض‌های خیابانی و بستن برخی محور‌های مواصلاتی است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 84 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 20 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.