خبرگزاری بیان خطیب‌زاده: حوادث اخیر لبنان ریشه در فتنه‌گری رژیم صهیونیستی دارد - بیان

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در خصوص وقایع تلخ لبنان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر اهمیت حفظ ثبات و آرامش لبنان، با دقت و از نزدیک تحولات لبنان را زیر نظر دارد و بر این باور است که مردم، دولت و ارتش در کنار مقاومت لبنان با انسجام و وحدت خود، مانند همیشه از فتنه‌ها و دسیسه‌هایی که ریشه در رژیم صهیونیستی دارد و توسط اربابان و عوامل این رژیم طراحی و اجرا می‌شود، با موفقیت و سربلندی عبور خواهند کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن و ابراز تاسف عمیق از آتش گشودن و تیراندازی به مردم بی گناه لبنان که در حال تظاهرات مسالمت آمیز بوده اند، تاکید کرد: ضروری است دولت و مقامات لبنان نسبت به شناسایی و دستگیری عوامل این جنایت‌ها و فتنه انگیزی بین مردم لبنان اقدام عاجل کنند.

سعید خطیب‌زاده با تسلیت به دولت و مردم لبنان، خصوصا خانواده‌های داغدار، برای جراحت دیدگان سلامت وشفای عاجل مسئلت کرد.

گفتنی است دیروز (پنجشنبه) تیراندازی افراد مسلح به سمت معترضانی که به صورتمسالمت‌آمیز در منطقه «الطیونه» بیروت در حال تظاهرات بودند، تعدادی کشته و زخمی بر جا گذاشت.

میشل عون رئیس جمهور لبنان هم در واکنش به حوادث بیروت گفت که استفاده مجدد از سلاح قابل پذیرش نیست و حکومت، آزادی بیان را تضمین خواهند کرد.

شبکه خبری المیادین به نقل از عون گزارش داد، کشور لبنان دیگر تاب تحمل مشکلات خیابانی را ندارد و حل این مشکلات در نهاد‌های دولتی به ویژه هیأت دولت صورت خواهد گرفت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 222 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 15 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.