خبرگزاری بیان در اطلاع رسانی عمومی درباره سوختگی، مشکل داریم - بیان

رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت تاکید کرد:

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در نشست خبری پیشگیری از سوختگی که امروز یکشنبه بیست و هشتم آذر ماه سال جاری برگزار شد، اظهار کرد: ما هنوز در حوزه اطلاع رسانی عمومی درباره سوختگی و مسائل مرتبط با آن مشکل داریم و برخی دستگاه‌ها در این حوزه به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: اصل اولیه این است که سوختگی نباید اتفاق بیوفتد و قابل پیشگیری است و برخی از موارد سوختگی به عوارض غیر قابل درمان در فرد منجر می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تاکید کرد: وقتی بی احتیاطی کامل انجام می‌دهیم و اخطار‌ها فقط در یک هفته منتهی به چهارشنبه سوری خلاصه می‌شود و هشدار‌های مناسب به ویژه به کودکان که کنجکاو هستند داده نمی‌شود و مطالبه‌گری نکنیم، بهترین امکانات درمانی هم چیزی را پس از وقوع سوختگی به حالت اول خود باز نمی‌گرداند.

شادنوش همچنین خاطرنشان کرد: در بیماران سوختگی فقط درمان مطرح نیست و کیفیت زندگی پس از اینکه برد دچار سوختگی می‌شود هم از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

وی تاکید کرد: امروزه در درمان سوختگی‌های بالای ۵۰ درصد هم وضعیت بهتری نسبت با سالها قبل داریم و بیمارانی که دچار سوختگی بالای ۵۰ درصد سوختگی هم شده باشند تا حدود زیادی درمان می‌شوند.

خبر تکمیل می‌شود

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 278 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 19 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.