خبرگزاری بیان دیجیتال مارکتینگ چیست؟ مزایای این روش بازاریابی چیست؟ - بیان

امروزه اینترنت بخش پر رنگی از زندگی اغلب افراد است و بیشتر مردم روزانه چند ساعت از وقت خود را در فضای وب سپری می کنند. گسترش استقبال از اینترنت، فضا را برای ایجاد و توسعه کسب و کار های اینترنتی فراهم کرد تا جایی که هم اکنون کسب و کار های اینترنتی پایاپای و حتی پیشرو تر از کسب و کار های حضوری هستند. وجود مزایایی چون در دسترس بودن شبانه روزی فضای دیجیتال، صرفه جویی در هزینه های مربوط به اجاره بها واحد های تجاری و مخاطبان گسترده از مزایای کسب و کار های آنلاین هستند. هر اندازه که کسب و کارهای اینترنتی توسعه پیدا می کنند فضای رقابتی تنگاتنگی ایجاد می شود که نیاز به تبلیغات را افزایش می دهد. دیجیتال مارکتینگ یا تبلیغات اینترنتی بخش مهمی از کسب و کار در فضای آنلاین است که بدون آن عملا کسب درآمد خوب از فضای دیجیتال ممکن نیست.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ در واقع بازاریابی با استفاده از ابزار دیجیتالی مانند موبایل، کامیپوتر و… در فضای وب است. توجه به این نکته حائز اهمیت است که مفهوم بازاریابی با تبلیغات متفاوت است. بازاریابی به تمام اقداماتی گفته می شود که مخاطبی را به مشتری تبدیل می کند؛ سر تا سر فرآیند آشنایی با کسب و کار، جلب توجه به سمت برند یا کسب و کار مورد نظر، متقاعد سازی وی برای خرید یا دریافت خدمات و حتی حفظ ارتباط با مشتری برای تشویق او به خرید مجدد همگی در حوزه بازاریابی دیجیتال هستند. در واقع، بازاریابی مفهوم بسیار گسترده تری از تبلیغات است چون تبلیغات فقط به معرفی برند یا کسب و کار می پردازد اما بازاریابی فرآیند نهایی کردن خرید را مدیریت می کند. از جمله مزایای دیجیتال مارکتینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دسترسی به طیف گسترده ای از مخاطبان

در دیجیتال مارکتینگ شما به طیف گسترده ای از مخاطبان دسترسی دارید تا مراحل معرفی کالا یا خدمات، تشویق و متقاعد سازی مخاطبان برای خرید  و ارائه خدمات به آن ها را دارید. در واقع هر اندازه که مخاطبان شما بیشتر باشد امکان پیروزی تبلیغات، برند سازی و شناسایی سلیقه آن ها بیشتر خواهد بود و نتیجه بازاریابی سریع تر دیده می شود.

  • امکان انتخاب جامعه هدف برای بازاریابی دیجیتال

در بازاریابی دیجیتال شما این امکان را دارید که طیف اصلی مخاطبانی که نیاز به کالا یا خدمات شما دارند را شناسایی کنید و متناسب با نیاز و سلیقه آن ها به تولید محتوا هدفمند بپردازید. به عنوان مثال وقتی شما یک محصول برای گروه خاصی از افراد جامعه دارید در دیجیتال مارکتینگ این امکان وجود دارد که فقط در آن گروه سنی به تبلیغات و بازاریابی بپردازید. این مزیت به خود ی خود نوعی بازاریابی هوشمندانه است که در فضای وب امکان آن فراهم است.

  • امکان تجزیه و تحلیل نتایج بازاریابی

در دیجیتال مارکتینگ شما به وسیله ابزار های مختلف می توانید بازخورد های بازاریابی را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز استراتژی خود را تغییر دهید تا نتیجه بهتری از دیجیتال مارکتینگ دریافت کنید. شما به راحتی می توانید توسط ویوها، لایک ها و… میزان تاثیر شیوه بازاریابی خود را بررسی کنید.

  • برندینگ غیر مستقیم

امروزه فضای اینترنت مهم ترین فضا برای ارائه ترفند های روز است؛ چه این ترفند ها مربوط به کسب و کار باشند چه مد و فشن و… . فضای اینترنت یکی از مهم ترین ابزاری است که به معرفی ترند ترین ها می پردازد. بازاریابی دیجیتال موفق می تواند نقش برند سازی مجدد را داشته باشد و به توسعه و ارتقا برند شما کمک کند.

  • هزینه کم و بازدهی زیاد

چون در فضای وب مخاطبان بی شماری برای دیجیتال مارکتینگ وجود دارند، با صرف هزینه کمتر و البته اتخاذ استراتژی بهتر برای جذب مشتری بازدهی بازاریابی چندین برابر انواع دیگر بازاریابی خواهد بود.

رایج ترین شیوه های بازاریابی دیجیتال در سال های اخیر

  • بازاریابی اینفلو ئنسری
  • بازاریابی بهینه سازی محتوا
  • بازاریابی پورسانتی
  • بازاریابی برندینگ
  • بازاریابی همکاری در فروش

سخن پایانی

دیجیتال مارکتینگ digital marketing  یک جز جدایی ناپذیر از کسب و کار های دیجیتال است. در واقع در دنیای امروز بازاریابی یک استراتژی مهم برای موفقیت کسب و کار های اینترنتی و فرآیندی حیاتی برای توسعه و ماندگاری برند شما در بستر وب است. بدون بازاریابی شانس موفقیت کسب و کار شما تا حد زیادی کاهش می یابد. در مقابل بازاریابی دیجیتال هدفمند می تواند به صورت انفجاری کسب و کار شما را توسعه دهد و فروش شما را افزایش دهد. دیجیتال مارکتینگ خوب حتی می تواند شما را از نتایج جانبیش شگفت زده کند؛ شما با دیجیتال مارکتینگ هدفمند هم می توانید فروش بیشتری را تجربه کنید هم از نتایج جانبی مانند برندینگ و تبلیغات برای سایر کسب و کارها به درآمد برسید.  برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت شرکت سئوکار مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 132 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 29 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.