خبرگزاری بیان راه حل مشکل ترافیک تهران چیست؟ - بیان

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو سید جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در صفحه اینستاگرام خود در یادداشتی نوشت: سالهاست مسئله ترافیک به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زندگی شهری عنوان می‌شود. این موضوع باعث کاهش کیفیت زندگی، اتلاف وقت مردم، آلودگی هوا و صدا و همچنین تهدیدی برای سلامتی شهروندان شده است. نکته قابل توجه این است که بسیاری از شهر‌های جهان با چنین پدیده‌ای مواجه بوده اند، اما با مطالعه و برنامه ریزی مناسب، موفق به حل این مشکل شدند.

‏‎همانگونه که مقام معظم رهبری هم فرمودند ترافیک راه حل علمی دارد؛ بنابراین با انجام مطالعات تطبیقی و بومی سازی آن، ما نیز قادر به حل این مشکل خواهیم بود.

‏‎از مهم‌ترین راهکار‌های تجربه شده در دنیا، توسعه و تقویت زیرساخت‌های شهر هوشمند و ارائه خدمات برخط، توسعه حمل و نقل عمومی با رویکرد: سریع، پاک، ارزان و در دسترس، همچنین مطمئن، ایمن و یکپارچه با محوریت خطوط مترو و اتوبوسرانی، تغییر رویکرد از شهر خودرو محور به شهر انسان محور، توسعه حمل و نقل پاک و ترویج پیاده روی، نظم بخشی و انضباط در تردد خودروها، اصلاح فرهنگ رانندگی و اعمال قوانین سختگیرانه در برخورد با قانون شکنان بوده است.

باید توجه داشت دستیابی به این آرمانشهر نیازمند مشارکت همه مردم و همکاری تمامی سازمان‌های مرتبط می‌باشد.

کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در اجرای منویات مقام معظم رهبری و به منظور فراهم آوردن فضای مطبوع در ترافیک شهری، از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و با همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌های مسئول در ترافیک خصوصا شهرداری تهران و پلیس راهنمایی و رانندگی پیشگام در رفع موانع و بکارگیری تمامی ظرفیت‌ها خواهد بود.

جبران فوری کاستی‌ها در دو بخش مترو و اتوبوسرانی و انضباط بخشی به تردد‌ها از جمله این حرکت خواهد بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 308 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 19 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.