خبرگزاری بیان سفیر رژیم صهیونیستی استوارنامه خود را به وزارت خارجه امارات تحویل داد - بیان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «امیر حایک» سفیر رژیم صهیونیستی در امارات امروز (دوشنبه) نسخه‌ای از استوارنامه خود را به «خالد عبدالله بالهول» معاون امور همکاری‌های بین‌المللی وزارت خارجه امارات تحویل داد.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، وزارت خارجه رژیم اسرائیل در صفحه توئیتر خود با اعلام این خبر، به نقل از «امیر حایک» امارات را کشوری دانست که به دلیل «سیاست‌های خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس امارات، از جایگاه منطقه‌ای بالایی برخوردار است.

«یائر لاپید» وزیر خارجه رژیم تل آویو در ماه ژوئیه از انتخاب «امیر حایک» به عنوان سفیر در امارات خبر داده و گفته بود: «امیر هایک، به شدت باتجربه و آگاه در زمینه‌های اقتصادی و گردشگری، فردی مناسب برای نهادینه سازی پل بین اسرائیل و امارات است. پس از افتتاح سفارتخانه‌ها، زمان تعیین اولین سفیر در امارات فرا رسیده است.»

امارات و رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر سال گذشته با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا توافقی موسوم به ابراهیم را امضاء و رسما روابط دیپلماتیک خود را عادی‌سازی کردند. پس از امضای این توافق، روابط دو طرف در مدت زمان کوتاه شاهد پیشرفت چشمگیری بود تا جایی که ابوظبی و تل‌آویو با اعزام چند هیأت در زمینه‌های مختلف توافق همکاری امضاء کرده‌اند.

روز گذشته (یکشنبه) نیز «آمیکام نورکین» فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی برای نخستین بار در سفری به امارات از نمایشگاه هواپیمایی دبی بازدید کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 266 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 16 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.