خبرگزاری بیان سوریه و عراق از بازی با ایران انصراف دادند!/ صعود به جام جهانی با امتیازات بادآورده! - بیان

مروری بر نحوه صعود ایران به جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، ایران ابتدا بهمن ماه سال ۱۳۵۵ در ورزشگاه عباسیون شهر دمشق مهمان سوریه بود و مقابل این تیم با تک گل علی پروین به برتری رسید.

قرار بود بازی برگشت فروردین ماه سال ۱۳۵۶ در شهر شیراز برگزار شود اما در آخرین روزهای منتهی به زمان مسابقه، سوری‌ها اعلام کردند که حاضر به سفر به ایران نیستند و نمی توانند در شیراز با ایران بازی کنند و از رویارویی با تیم ملی انصراف دادند. 

ملی پوشان فوتبال کشورمان طبق قانون فیفا در زمین مسابقه حاضر شدند و داور بازی رسماً عدم حضور سوریه را در زمین مسابقه اعلام کرد و ایران برنده اعلام شد و دو امتیاز بادآورده را نصیب خود کرد.

آن زمان طبق قانون فیفا بازی‌ها دو امتیازی بود و ایران نیز دو امتیاز بازی با سوریه را به حساب خود واریز کرد. تیم هایی که انصراف می دادند ۲ بر صفر بازنده می شدند این در حالی است که بعدها قانون تغییر کرد و تیم ها ۳ بر صفر بازنده می شوند.

نکته جالب اینجاست که ایران در مرحله اول مقدماتی با عراق، عربستان و سوریه همگروه بود اما در آستانه آغاز مسابقات، تیم عراق نیز از حضور در این رقابت‌ها انصراف داد تا ایران پس از کنار زدن عراق و سوریه راهی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین شود.

در مرحله نهایی نیز ایران با کنار زدن تیم‌های هنگ‌کنگ، کره جنوبی، استرالیا و کویت راهی آرژانتین شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 249 views بار دسته بندی : ورزشی تاريخ : 16 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها