خبرگزاری بیان ضربه سخت آمریکا به مذاکرات دولت ونزوئلا با مخالفان - بیان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو از خبرگزاری افه اسپانیا، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا آمریکا روز یکشنبه در سخنرانی تلویزیونی، آمریکا را متهم کرد که با استرداد «آلکس صعب» به واشنگتن، «ضربه‌ای سهمگین» بر مذاکرات بین دولت و مخالفان که در کشور مکزیک جریان دارد، وارد آورده است.

مادورو خاطرنشان کرد: دولت آمریکا به خوبی می‌دانست که با استرداد الکس صعب، به عنوان یکی از اعضای کمیسیون مذاکرات ونزوئلا، ضربه‌ای مرگبار بر این گفت‌وگوهای موثر که دور چهارم آن در آستانه برگزاری بود، وارد می‌آورد.

در همین راستا، رئیس جمهوری ونزوئلا تصریح کرد به دلیل استرداد صعب، به رئیس هیأت دولتی در مذاکرات با مخالفان دستور داد که سفر به مکزیک را به منظور اجرای دور جدید مذاکرات معلق کند.

مادورو: واشنگتن در پی تخریب روند مذاکرات دولت ونزوئلا بامخالفان است

رئیس دولت ونزوئلا همچنین با اعلام حمایت از صعب گفت که ونزوئلا او را به عنوان یکی از اعضای کمیسیون مذاکرات بین دولت و مخالفان این کشور، فردی «بی گناه، پاکدست و کوشا» می داند که دولت آمریکا وی را به دلیل کمک‌رسانی به دولت ونزوئلا در زمان تحریم‌ها، در منطقه کیپ ورد آفریقا زندانی کرده و تحت شکنجه و آزار شدید قرار داده است.

به گفته مادورو، صعب مسئول خرید دارو، مواد غذایی و بنزین در زمان کمیابی این مواد مورد نیاز برای مردم ونزوئلا بود که بر اثر تحریم‌های ظالمانه واشنگتن علیه کاراکاس، به رنج و سختی فراوانی دچار شده بودند؛ با این وجود، آمریکا با ادعای پولشویی وی را در کیپ ورد آفریقا بازداشت کرد.

مادورو با بیان اینکه استرداد صعب، یکی از «بی‌رحمانه‌ترین و مبتذل‌ترین بی‌عدالتی‌هایی است که در دهه های اخیر در جهان به وقوع پیوسته است» اعلام کرد که مقامات ونزوئلا در محاکم قضایی به دنبال شکایت از این بی عدالتی و دفاع از حقوق تاجر کلمبیایی برآمده اند.

رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین با اعلام اینکه الکس صعب موردحمایت مردم ونزوئلاست، هشدار داد: اگر سلطه طلبان خیال می کنند که ما تسلیم می شویم، سخت در اشتباهند. ما از همین جا با قوت تمام به دنبال احقاق حقوق صعب در برابر آمریکا هستیم و به وی که اکنون در فلوریداست، اعلام می‌کنیم که ونزوئلا در کنار تو ایستاده است.

تاجر کلمبیایی که در ۱۲ ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد۱۳۹۹) با حکم بازداشت اینترپل از طرف آمریکا در کیپ ورد زندانی شده بود، روز شنبه (۲۴ مهر) به ایالات متحده تحویل داده شد.

علاوه بر اعلام حمایت دولتی کاراکاس در بیانیه ای رسمی از الکس صعب، مردم ونزوئلا نیز در پشتیبانی از حقوق تاجر کلمبیایی به خیابان ها آمدند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 311 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 20 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.