خبرگزاری بیان عده‌ای از متفکرین سینمایی ما با چوب حراج زدن به «هویت ملی» خود را در سطح بین‌الملل مطرح می‌کنند - بیان

تهیه‌کننده سینما گفت: تنها نهادی که می‌تواند رویه سخیف‌سازی در سینمای ایران را به پایان برساند، سازمان سینمایی است.

به گزارش اندیشه، امیر سمواتی تهیه‌کننده سینما، در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان، با اشاره به نقش رئیس و دبیر سینمایی در پیشبرد هدف‌گذاری‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر، گفت: به دوران ریاست محمد خزاعی در سینمای ایران بسیار امیدوارم و معتقدم بعد از دوران مرحوم سیف‌الله داد، او اولین مدیری است که به‌درستی در جایگاه ریاست سازمان سینمایی قرار گرفته است. خزاعی در اولین روزهای حضورش، رقم خوردن یک اتفاق بسیار درست و اصولی را اعلام کرد و بار دیگر رأی بر ادغام دو جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر داد.

او ادامه داد: از زمانی که این دو جشنواره با ایده برخی از مدیران از هم جدا شدند، عملاً مهم‌ترین جشنواره سینمایی کشور، با یک بال حرکت می‌کرد.

سمواتی اظهار کرد: عده‌ای از متفکرین سینمایی ما، فیلم برای خارج از ایران می‌سازند و مخاطب داخلی را فراموش کرده‌اند و با چوب حراج زدن به هویت ملی، خود را در سطح بین‌الملل مطرح می‌کنند. از سویی بعضی از فیلم‌ها برای نمایش‌های خصوصی نیز مناسب نیستند؛ چه برسد به اینکه در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شوند. واقعیت این است که سینمای ما پوستری از ایران است و باید در نمایش آثارمان حواسمان به این قضیه باشد. تنها نهادی که می‌تواند این رویه سخیف‌سازی را به پایان برساند، سازمان سینمایی است که می‌تواند از چهلمین جشنواره فیلم فجر آغازکننده این کار باشد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 82 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 16 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.