خبرگزاری بیان لزوم حمایت از برنامه‌های آیینی دانشجویان در دانشگاه‌ها - بیان

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عباس شیروژن معاون فرهنگی اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در آیین نامه اختتامیه هشتمین سوگواره ملی شعر ۷۲ خط اشک که همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه معصومه (س) در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد گفت: با برگزاری چنین آیین‌هایی می‌توان استعداد‌های دانشجویی را شناسایی کرد و به رشد و تقویت این استعداد‌ها پرداخت.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان همواره ارادت خود را به اشکال مختلف به اهل بیت (ص) نشان می‌دهند تصریح کرد: هیت‌های مذهبی دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مذهبی را به خصوص در ایام محرم، فاطمیه و ماه مبارک رمضان برگزار می‌کنند از این رو ضرورت دارد تا ما از این جنس فعالیت‌ها حمایت کنیم.

شیروژن با بیان اینکه بخش دیگری از فعالیت‌های آیینی و تعزیم شعار دینی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی در مساجد و نمازخانه‌ها برگزار می‌شوند افزود: برگزاری بخش دیگری از برنامه‌های مذهبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی برعهده کانون‌های فرهنگی است و این برنامه‌ها در قالب برنامه‌های آیینی اجرا می‌شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت بهداشت با تاکید براینکه ما باید در کنار مسائل آموزشی و معرفتی به ترویج ارزش‌ها از طریق اثرگذاری بر گرایش‌ها بپردازیم تصریح کرد: حوزه گرایش‌ها آنجایی است که انسان با قلب خود به ابراز محبت می‌پردازد و این محبت را در قالب بروز یک رفتار نشان می‌دهد.

شیروژن با بیان اینکه گفته می‌شود انسان در آخرت با هر آنچه که آن را دوست داشته حشر می‌یابد بنابراین ما باید در انتخاب علایق خود دقت کنیم اظهار کرد: اگر دانشگاهیان مسیر محبت به اهل بیت را طی کنند به تدریج ذات و شاکله شخصیتی آن‌ها به اهل بیت نزدیک می‌شود و صفات برجسته انسانی در آن‌ها رشد می‌یابد.

وی با بیان اینکه توسل به اهل بیت یکی از راه‌های عبور از مشکلات و گشایش در سختی‌های پیش روی انسان است اضافه کرد: ما باید از حیث تربیتی و دینی به سمت مسیر محبت به اهل بیت پیش برویم از این رو ضرورت دارد تا هر کسی که هنری دارد آن را در این مسیر به کار بگیرد.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت علوم بر ضرورت شناسایی استعداد‌های هنری و ادبی در بین دانشجویان تاکید کرد و افزود: باید استعداد‌های ادبی و هنری را در مسیر اهل بیت تقویت کنیم و این ظرفیت را در مسیر ابراز ارادت به اهل بیت به کار بگیریم.

هم چنین ناصر پروانی دبیر هشتمین سوگواره شعر ۷۲ خط اشک گفت: ۶۰۰ اثر از سطح دانشگاه‌های کشور به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد که بخشی از این اشعار در قالب شعر نیمایی و بخشی در قالب شعر کلاسیک بودند.

وی افزود: ۵۵ درصد آثار ارسال شده از سوی دانشجویان پسر و ۴۵ درصد آثار نیز توسط دانشجویان دختر سروده شده اند.

وی بیان کرد: برخلاف دوره‌های گذشته در هشتمین سوگواره ملی شعر ۷۲ خط اشک از دانشجویان برگزیده در جشنواره سیمرغ به عنوان داور استفاده شده است.

وی بیان کرد: از مجموع ۶۰۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه این سوگواره ۱۰۰ اثر در مرحله نخست داوری انتخاب شده اند و در نهایت ۷ اثر برگزیده امشب به عنوان آثار برتر تقدیر خواهند شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 235 views بار دسته بندی : دانشگاه تاريخ : 16 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.