خبرگزاری بیان محمود عباس دست به دامان بایدن شد - بیان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای اعمال فشار بر کشور‌های عربی جهت ازسرگیری کمک‌های مالی به این تشکیلات، درخواست کرده است.

کانال تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی به نقل از برخی مسئولان فلسطینی گزارش داد که تشکیلات خودگردان فلسطین این درخواست را در جریان سفر اخیر «هادی عمرو» فرستاده آمریکا به رام‌الله مطرح کرد.

مسئولان فلسطینی گفته‌اند که کشور‌های عربی از اوایل سال جاری میلادی ۲۰۲۱ حتی یک دلار هم به تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل نداده‌اند و این اقدام آن‌ها نیز به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا با هدف اعمال فشار بر این تشکیلات جهت پذیرش طرح موسوم به معامله قرن صورت گرفته است.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، تشکیلات خودگردان انتظار دریافت حدود ۲ میلیارد و نیم شِکل (واحد پول اسرائیل) به عنوان کمک‌های مالی کشور‌ها به این تشکیلات را داشته، اما تنها ۱۰ درصد از این کمک‌ها را دریافت کرده است؛ بنابراین گزارش، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر فلسطین هفته آینده به بروکسل می‌رود و قرار است در دیدار با مسئولان اتحادیه اروپا از آن‌ها برای کمک مالی به این تشکیلات درخواست کمک نماید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 254 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 20 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.