خبرگزاری بیان معیشت و سفره مردم دغدغه روزانه و هر ساعت من است/ شرایط امروز آثار تصمیمات قبل است - بیان

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور، شامگاه دوشنبه (۲۶ مهرماه) در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم اظهار داشت: امروز با گذشت مدت کوتاهی در دز اول بیش از ۷۰ درصد واکسن دریافت کردند و امیدواریم که قبل از فرارسیدن فصل سرما به همین میزان واکسن زده باشند تا از مردم صیانت شود.

وی افزود: در ستاد کرونا بحث‌ها این بوده که در موضوع کرونا از انفعال خارج شویم و حالت فعال پیدا کنیم که هم در واکسیناسیون و هم در کادر درمانی و دانشگاه‌ها و بخش‌های مختلف اعم از بسیج و سازمان‌های مختلف فعال شویم و باید پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌های لازم را دشته باشیم و باید کسانی که حتی دو دز زده اند اصول بهداشتی را رعایت کنند و رعایت اصول برای همگان ضرورت دارد.

* همه مردم را به تزریق واکسن دعوت می‌کنم

رئیسی با تاکید بر اینکه کسانی که واکسن نزده اند حتما واکسن بزنند، بیان داشت: بنای ما این است و به رسانه ملی و بخش‌های دارای نفوذ کشور گفته ایم که از جایگاه خودشان برای توجیه و اقناع مردم استفاده کنند و باید مردم را در زمینه واکسن اقناع کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درمورد شاخص‌های اقتصاد کلان کشور و التهابات اقتصادی ناشی از تورم بسیار بالا و برنامه دولت برای مهار تورم تصریح کرد: معیشت و سفره مردم دغدغه روزانه و هر ساعت من است و روزانه ساعتی وضعیت قیمت‌ها را به ویژه قیمت مواد خوراکی را رصد می‌کنم و با وزرا و صاحبنظران اقتصادی صحبت می‌کنم تا تورم کنترل شود.

رئیس جمهور افزود: همیشه احساس می‌کنم که در کنار سفره اقشار کم درآمد و محروم هستم و سختی‌شان را احساس می‌کنم، ولی این شرایط آثار تورمی تصمیمات قبل است که امروز در بازار و سفره مردم می‌بینیم و تصمیمات امروز ما در آینده در زندگی مردم جلوه خواهد داشت.

* استقراض از بانک مرکزی تورم‌زا است

رئیس جمهور با اشاره به استقراض از بانک مرکزی بیان داشت: استقراض از بانک مرکزی تورم‌زا است و پایه پولی را بالا می‌برد و ما در شهریور پیگیری و تلاش کردیم که بدون استقراض از بانک مرکزی پرداخت‌ها را انجام دهیم و به لطف خدا این کار در شهوریورماه ممکن شد و در مهر ماه هم این اتفاق خواهد افتاد.

رئیسی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ را باید بدون کسری و واقعی ببندیم و اصلاح ساختار بودجه شود، گفت: سال ۱۴۰۱ وقت مناسبی است که اصلاحات مهمی در بودجه اتفاق بیفتد و دوم اینکه افزایش‌ها به سمت افراد کم درآمد برود و افزایش‌ها پلکانی شود و هزینه دستگاه‌ها پایش شود.

وی ادامه داد: ویژگی‌های نظام بودجه ریزی در نشست‌های آینده به استحضار مردم و مسئولین بخش‌های مختلف خواهد رسید.

* در بحث ارز ۴۲۰۰ تومانی پولی که باید به جیب مردم برود دست چند دلال رفته است

رئیس جمهور با اشاره به ارز ۴۲۰۰ تومانی خاطرنشان کرد: تا امروز جلسات مختلفی در ستاد اقتصادی دولت داشتیم و در این مورد بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم و با اقتصاددانان خارج از دولت بحث شده است.

رئیسی تاکید کرد: در این حوزه پولی که باید به جیب مردم برود دست چند دلال در کشور رفته است و همه به این واقفند و باید آن را اصلاح کنیم تا این پول به جیب مردم برود، ولی این کار را با غافلگیری دنبال نمی‌کنیم و مردم را بی اطلاع نمی‌گذاریم و شوک به بازار و اقتصاد وارد نمی‌کنیم و کار با یک اتقان و همه جانبه انجام می‌شود و این اصلاح از برنامه‌های دولت است و دنبال می‌شود و در وقت مناسب مراتب را به اطلاع مردم خواهیم رساند، چون مشارکت مردم شرط موفقیت دولت است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 257 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 20 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.