خبرگزاری بیان موارد استثناء دریافت حکم تخلیه در دوران کرونا+ فیلم - بیان

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی_ معضل اجاره نشینی و هزینه‌های گزاف و سرسام‌آوری که افراد در ازای اجاره یک واحد مسکونی باید پرداخت کنند یکی از بزرگترین معضلات شهروندان در بسیاری از نقاط کشور به ویژه در کلان شهرها محسوب می‌شود.

این مسئله طی سالهای اخیر پیچیده‌تر شد و اغلب خانواده‌های فاقد مسکن شخصی با مشکلات متعددی که در تامین معیشت خود دارند، غصه پرداخت اجاره و پول پیش منزل را هم پیش روی خود دارند.

بر اساس یک نقل قول بیشترین شلوغی و ازدحام مراکز شورای حل اختلاف مربوط به مالکان و مستاجرانی است که به دلایل مختلف پایشان به آنجا باز شده است.

ستاد ملی مقابله با کرونا با شیوع گسترده بیماری قانونی را در راستای حمایت از مستأجران به تصویب رسانده است که مالکان در زمان تمدید مجدد قرارداد تنها می‌توانند در سال جاری و در شهری مثل تهران ۲۵ درصد سقف اجاره بهاء را اضافه کنند و این درصد در سایر شهرهای کشور ۲۰ درصد تعیین شده است و صدور حکم تخلیه جز در موارد استثناء اجرایی نخواهد شد.

محمد مهاجری وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با دانشجو موارد استثنائی که مالکان واحدهای مسکونی میتوانند حکم تخلیه را برای خارج کردن واحدهای مسکونی دریافت کنند را تشریح کرده است که در ادامه این گزارش فیلمی از نکات کلیدی که مستأجران و همچنین مالکان باید بدانند را عنوان کرده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 236 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 21 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.