خبرگزاری بیان هشدار روسیه به ترکیه درباره کمک نظامی به اوکراین - بیان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه روز جمعه تلفنی با یکدیگر صحبت کردند.

به گزارش خبرگزاری تاس، وزرای خارجه روسیه و ترکیه درباره تعدادی از موضوعات منطقه‌ای با یکدیگر رایزنی کرده‌اند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای در این خصوص با اشاره به اینکه این گفت‌وگوی تلفنی به ابتکار طرف ترکیه‌ای صورت گرفته، ابراز داشت که گفت‌وگوی مزبور با تمرکز بر تحولات در اوکراین انجام شده است.

وزیر خارجه روسیه در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرده است که رویکرد کی‌یف در تشدید اوضاع در جنوب شرق اوکراین که با حمایت طرف‌های غربی صورت می‌گیرد، ثبات را به صورت خطرناکی در منطقه درگیری تهدید می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «درباره نگرانی‌هایمان در خصوص همکاری ترکیه و اوکراین در زمینه فناوری نظامی که به خصوص در ادامه نظامی‌گیری اوکراین نقش دارد، گفتگو شد».

این گفتگو در حالی صورت می‌گیرد که ارتش اوکراین اخیرا اعلام کرده که از پهپاد‌های ساخت ترکیه برای نخستین بار در مناطق درگیری در جنوب شرقی اوکراین استفاده کرده است.

وزارت دفاع اوکراین اخیرا اعلام کرده که قصد دارد تعداد دیگری از پهپاد‌های بیرقدار ترکیه را طی سال آینده خریداری کند. (جزئیات بیشتر)

در سال ۲۰۱۹، اوکراین شش پهپاد بیرقدار TB۲ به همراه سه سامانه زمینی کنترل را از ترکیه خریداری کرد.

ارتش اوکراین چند روز پیش اعلام کرد توانسته پرتاب موشک از پهپاد بیرقدار خریداری شده از ترکیه را با موفقیت انجام دهد و تجهیزات توپخانه‌ای دشمن را نابود کند. این آزمایش در منطقه تحت منازعه «دونباس» انجام شده که در آن استقلال‌طلبان تحت حمایت روسیه و نیرو‌های ارتش اوکراین درگیری‌های پراکنده‌ای دارند.

این پهپاد‌ها اولین بار در سال جاری میلادی از سوی ارتش اوکراین در مناطق جنگی شرق این کشور برای عملیات شناسایی به‌کار گرفته شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 253 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.