خبرگزاری بیان همکاری‌های بین‌المللی دانشگاهی میان چابهار و کراچی آغاز شد - بیان

همکاری‌های بین‌المللی دانشگاهی میان چابهار و کراچی آغاز شد

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در راستای افزایش تعاملات بین‌المللی در حوزه آموزش میان دانشگاه بین‌المللی چابهار و دانشگاه کراچی واقع در پاکستان طی نشستی به صورت مجازی با مدیران دانشگاه کراچی موضوعات مختلف مطرح و بررسی شد.

ناصر آبروِش اظهار داشت: در این جلسه موضوعات مختلفی ازجمله بورسیه بین‌الملل، آزمون آیلتس، مسائل فرهنگی و بورس بومیان مستقر در مرز ریمدان در حوزه پاکستان مطرح شد.

وی ادامه داد: در همین راستا به دانشجویانی که خانواده‌های آن‌ها در دو طرف مرز ریمدان زندگی می‌کنند و به نوعی تابعیت دو کشور را دارند بورسیه تحصیلی ‌و پذیرش آزاد در راستای شیوه نامه‌ها اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه در کراچی چندین مجموعه دانشگاهی در حال تدریس زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی هستند تصریح کرد: همچنین مقرر شد دانشجویان کشور همسایه و برادر( پاکستانی) که به زبان فارسی مسلط هستند در دانشگاه بین‌المللی چابهار به طرق مختلف و بر اساس شیوه‌نامه‌های داخلی بورس کامل، بورس تحصیلی و پذیرش آزاد برای دو سال آتی به منظور گسترش ارتباطات در نظر گرفته شود.

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار به موضوع اشتراکات بین دو دانشگاه پرداخت و گفت: به عنوان مثال در رشته‌های مورد نیاز چابهار و کراچی می‌توانیم در مباحث آموزشی تا مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های انیمیشن و تولید محتوا، پتروشیمی، آی‌تی و فولاد و گردشگری همکاری‌های مطلوبی داشته باشیم و در واقع بحث مهم تبادل رشته و دانشجو رقم بخورد تا نقش آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی ، امنیتی مرزها پایدار بماند.

وی اضافه کرد: البته به دنبال رشته‌هایی هستیم که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد و این موضوع برای ما حائز اهمیت است و همچنین پس از انعقاد تفاهم‌نامه، آموزشگاه زبان اردو نیز در دانشگاه بین‌المللی چابهار راه‌اندازی خواهد شد.

آبروِش ادامه داد: در این نشست مقرر شد پیش‌نویس اولیه تفاهمنامه طی ۱۰ روز آینده تهیه و در نخستین زمان ممکن مبادله شود.

وی با بیان اینکه چابهار و کراچی ظرفیت مناسبی برای همکاری دارند افزود: پیگیری این موضوع به این علت است که طی سال‌های آینده دانشگاه بتواند به عنوان موتور توسعه نقش خود را در خصوص مهمترین بندر راهبردی و پایتخت دریایی جمهوری اسلامی ایران و بندر گوادر به عنوان مهمترین بندر کشور پاکستان در قالب شریک تجاری فعالیت کند و ضمن تبادل اطلاعات آموزشی از ظرفیت‌های طرفین استفاده شود.

این نشست به صورت مجازی و با حضور نماینده وزارت امور خارجه در چابهار، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی، دکتر بیگیان نماینده روابط بین‌الملل، سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار و قائم مقام دانشگاه کراچی و مدیران آموزشی برگزار شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 126 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 20 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.