خبرگزاری بیان وزیر صهیونیست: با کشور‌های عربی خاورمیانه ارتباط داریم - بیان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «عیساوی فریج» وزیر همکاری‌های منطقه‌ای کابینه رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه، در مصاحبه با پایگاه اماراتی «ارم نیوز» به مسائل مختلفی از جمله عادی‌سازی روابط کشور‌های عربی با تل‌آویو پرداخت.

این وزیر صهیونیست در ارتباط با اقدامات تل‌آویو برای امضای توافق‌های عادی‌سازی روابط با کشور‌های منطقه مدعی شد: «با هر یک از کشور‌های عربی خاورمیانه حتی کشور‌های متخاصم روابط و ارتباط مستقیم و غیرمستقیم داریم».

فریج، مردادماه، نیز در مصاحبه با شبکه آمریکایی «الحره» اظهارات مشابهی را مطرح کرده بود و گفته بود تل‌آویو تماس‌های مستقیمی با عربستان سعودی و دیگر کشور‌های حاشیه خلیج [فارس]در خصوص ایران دارد.

این وزیر صهیونیست در بخش دیگری از اظهاراتش ادعا کرد: «همانطور که امارات، مصر و اردن وارد [توافق]شدند، ممکن است سلطنت عمان، تونس، قطر و مالزی و تمام کشو‌ها نیز وارد صلح با اسرائیل شوند».

مقامات رژیم صهیونیستی از سال گذشته تاکنون بار‌ها اظهاراتی در خصوص احتمال عادی سازی روابط با کشور‌های عربی از جمله قطر مطرح کرده‌اند؛ اما در پی این ادعاها، کشور‌های مذکور به‌ویژه قطر رسما تأکید کردند تا زمانی که مسئله فلسطین بدون حل‌وفصل باقی مانده، عادی‌سازی روابط با تل‌آویو در کار نخواهد بود.

عیساوی فریج همچنین از «تحرکاتی مثبت» برای حل اختلاف میان امارات عربی متحده و تشکیلات خودگردان فلسطین سخن به میان آورد؛ روابطی که پس از عادی‌سازی روابط برخی از کشور‌های عربی با تل‌آویو متشنج شد.

او با اشاره به اینکه صحبت‌هایی با برخی مقامات اماراتی و مقامات تشکیلات خودگردان داشته، گفت که طرف اماراتی تمایل دارد در این زمینه نقش مثبتی ایفا کند و عامل مثبتی باشد.

فریج افزود: «یعنی در روز‌ها و هفته‌های آینده تحرکات مثبتی در روند روابط امارات و فلسطین خواهیم دید».

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 190 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 20 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.