خبرگزاری بیان گردش نخبگان، ضرورت هر نظام سیاسی است - بیان

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدباقر خرمشاد معاون سیاسی وزارت کشور در آیین تکریم «حمزه امرائی» مدیرکل سابق و معارفه «محسن اسلامی» مدیرکل جدید دفتر سیاسی وزارت کشور که با حضور کارشناسان این دفتر در محل وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه اساس و بنیان کار در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر خدمت به مردم عزیز است، اظهار داشت: چرخش نخبگان با هدف دمیده شدن اکسیژن و انرژی جدید به کالبد سیستم سیاسی برای حرکت رو به جلو صورت می‌گیرد و همه ما به عنوان کارگزاران این نظام مقدس تلاش کنیم که در مسیر رشد و تعالی این نظام و ارتقای خدمات رسانی به مردم عزیز کشورمان حرکت کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه در ماه ربیع الاول، ماه شادی و سرور قرار داریم، گفت: تاریخ و فرهنگ هر ملتی ایستگاه‌های زمانی و مکانی دارند که الهام بخش هستند و برای ما مسلمانان، ماه ربیع الاول از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی افزود: این ماه مصادف با میلاد مبارک حضرت رسول گرامی اسلام (ص)، حضرت امام جعفر صادق (ع) و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) است که این رویداد فرهنگی را به همه ملت عزیز ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: باید به تأسی از نبی اکرم (ص) و امامان معصوم در مسیر خدمت به مردم عزیز کشورمان گام برداریم و در نظر داشته باشیم که خدمت به مردم از بزرگترین عبادت هاست.

خرمشاد با بیان اینکه راه و سیره امامان معصوم چراغ راهنمای بشریت است، گفت: کردار و رفتار بزرگان دینی به مثابه فانوس‌های دریایی است که بشریت در این اقیانوس متلاطم زندگی بتواند در مسیری درست و حق طلبی حرکت کند و هر کجا انحراف پیدا کرد، با استفاده از این انوار هدایت، به راه راستین بازگردد.

معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه مطابق آموزه‌های دین مبین اسلام، زندگی، دو ساحت دنیوی و اخروی دارد، خاطرنشان کرد: هر دو بعد زندگی فردی و اجتماعی را با خدامحور بودن این دیدگاه، تنظیم کنیم.

خرمشاد در ادامه صحبت‌های خود به موضوع مهم مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: بشریت بعد از پشت سرگذاشتن تجربه‌های مختلف حکومت داری به الگوی جمهوری، دمکراسی و در ایران اسلامی به مردم سالاری دینی رسیده است.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و اندیشه‌های بلند حضرت امام خمینی (ره) و امتداد آن توسط فرزند صالح اش مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، برخوردار از مدل سیاسی مردم‌سالاری دینی است که در این سیستم مردم محور هر گونه تصمیم و حرکت هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در طول عمر پربرکت ۴۲ ساله خود، این مردم سالاری به خوبی با روی کار آمدن جریان‌های مختلف سیاسی تقویت و نظام یافته است.

خرمشاد با اشاره به اینکه در این چهار دهه به رغم همه نابسامانی ها، کشور به مردم سالاری دینی و چرخش نخبگان وفادار مانده است، گفت: چرخش نخبگان ضرورت هر سیستم سیاسی با هدف حرکت رو به جلو و تقویت نظام مدیریتی است و خوشبختانه این موضوع در کشور به خوبی جا افتاده است.

خرمشاد همچنین به دیگر مصادیق گردش نخبگان در کشور که همان نظام بازنشستگی است اشاره کرد و تصریح کرد: بازنشستگی یعنی اینکه با به روی کار آمدن جوان‌ترها، سیستم سیاسی بازپروری و بازسازی شود و امروز شاهد این امر هستیم که جوانان انقلابی سکاندار مدیریت در کشور شده اند.

معاون سیاسی وزیر کشور در بخش پایانی صحبت‌های خود به تشریح ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی امرائی مدیرکل سابق دفتر سیاسی وزارت کشور اشاره کرد و گفت: در طی این مدت ۴۰ روزه، آقای امرائی را انسانی با وقار، نجیب، اخلاق‌مدار و خبره دیدم و با توجه به طول دوره خدمتی اش، از حافظه‌های اداره کل سیاسی است که حتماً از توانمندی و دانش مدیریتی اش استفاده خواهد شد.

وی همچنین درخصوص اسلامی مدیر کل جدید دفتر سیاسی هم گفت: با آقای اسلامی قریب به بیست سال همکاری علمی و کاری دارم. ایشان از تربیت یافتگان دانش سیاسی است و در کسوت استادی در دانشگاه تربیت مدرس فعالیت دارد و هم در نظر و هم در عمل با سیاست آشناست و امید دارم با حضور ایشان، ماموریت‌های دفتر سیاسی به شکل مطلوب‌تری پیش برود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 223 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 20 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.