خبرگزاری بیان آموزش عالی با پرهیز از تقلید متحول می‌شود - بیان

تحول در مجموعه علمی کشور یکی از مسئولیت‌های وزیر علوم است/ آموزش عالی با پرهیز از تقلید متحول می‌شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم تودیع حسین سلیمی، رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی و معارفه عبدالله معتمدی، سرپرست جدید این دانشگاه که در سالن همایش‌های دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: ما برای دانشگاه‌ها یک ماموریتی را تعریف می‌کنیم از جمله آموزش و پژوهش و حرکت در مرز‌های دانش. یکی دیگر از ماموریت‌های دانشگاه حل مسائل جامعه است. بی تردید دانشگاه تجلی مبانی و ارزش‌های جامعه خواهد بود نمی‌توانیم بگوییم که در دانشگاه ارزش افزایی رخ نمی‌دهد چه بخواهیم چه نخواهیم ما شاهد این ارزش افزایی هستیم.

وی افزود: مسیر حرکت علمی هر جامعه در دانشگاه رخ می‌دهد با این مجموعه اهداف نمی‌توان دانشگاه را بی تفاوت به مسائل جامعه دانست.

وی گفت: دو عنصر مقوم برای نام گذاری به دانشگاه‌ها توجه به مبانی قطعی و نوآوری و همچنین حرکت رو به جلو است که هر دو با یکدیگر قابل جمع هستند. دانشگاه علامه طباطبایی که ما به عنوان قله مجموعه علوم انسانی در کشور آن را می‌شناسیم اولین نقطه‌ای است که باید به دنبال کشف مسیر جدید باشد.

وی با بیان اینکه انتظار مقام معظم رهبری اقدام تحولی است، اظهار کرد: ما نباید تسلیم تصمیمات تحمیلی شویم. دانشگاه می‌تواند این روحیه را به جامعه تزریق کند.

رستمی اظهار کرد: تحول در مجموعه علمی کشور یکی از مسئولیت‌های وزیر علوم و مدیران کشور است برای تحول آموزش عالی به طور خاص در دانشگاه علامه باید روند حرکت را بازخوانی کنیم و متوجه شویم با چه ابزاری می‌توان از تقلید پرهیز کرد و با نوآوری آموزش عالی را دچار تحول کنیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 140 views بار دسته بندی : دانشگاه تاريخ : 14 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.