خبرگزاری بیان احیاء کارگروه تخصصی زنان و خانواده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید رجایی - بیان

با هدف تعالی خانواده و جایگاه زن صورت می‌گیرد

پانیذ طاهری، دبیر واحد خواهران جامعه اسلامی بیانیان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری بیان، گفت: در آستانه‌ی شروع سال تحصیلی جدید، کارگروه تخصصی زنان و خانواده‌ی طهورا، مجدد فعالیت‌های خود را از سر می‌گیرد.

طاهری افزود: ایده و تاسیس کارگروه تخصصی زنان و خانواده‌ی طهورا برای اولین بار، توسط واحد خواهران شورای بیست و دوم جامعه اسلامی بیانیان تربیت دبیر شهید رجایی مطرح و اجرا شد. طهورا فعالیت خود را با تولید محتوای رسانه‌ای در حوزه زنان و خانواده آغاز کرد و امروز، علاوه بر تولید محتوا، به مرحله ی بروز و ظهورِ فرم‌های نشریه و کارگاه رسیده است. اولین نشریه طهورا و اولین کارگاه تخصصی آن در روز‌های آتی منتشر و رونمایی خواهد شد.

دبیر واحد خواهران جامعه اسلامی بیانیان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران بیان کرد: معنی لغوی طهورا به معنای پاک و تطهیر کننده است، که اشاره بر نقش بنیادی زنان در توسعه فردی خویش و تعالی و سلامت جامعه دارد. طهورا به عنوان اولین کارگروه زنان و خانواده جامعه اسلامی بیانیان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و همچنین تنها کارگروه این حوزه در کل دانشگاه، قصد دارد در جهت تعالی خانواده و جایگاه زن با تمرکز بر آگاه سازی، توانمند سازی و کنشگری در این حوزه در سطح دانشگاه و به تبعِ آن در جامعه نقش آفرینی کند.

وی بیان کرد: شاید بتوان گفت تفاوت طهورا با کارگروه‌های دیگر در توجه به سلیقه عموم و خاصه قشر خاکستری است. طهورا سعی دارد به دور از کلیشه ها، قدمی در راستای بهبود فضای موجود حوزه زنان و خانواده، خصوصا در حیطه بیانیی بردارد.

طاهری اظهار کرد: طهورا با هدف تقویت بعد هویتی شامل خود آگاهی و خود شناسی، بعد توانمند سازی و مهارت افزایی، بعد آمادگی و مهارت‌های مربوط به ازدواج و بعد تربیتی و والدگری در بیانیان برگزار می‌شود.

وی اضافه‌کرد: امیدواریم با شروع و امتداد فعالیت‌های طهورا و همراهی بیانیان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، شاهد تغییرات مثبت در سطح آگاهی و مهارتی مخاطبان، به ویژه بیانیان دانشگاه باشیم.

طاهری بیان کرد: با توجه به رسالت کارگروه تخصصی زنان و خانواده جامعه هدف این کارگروه، علاوه بر زنان و دختران، مردان و پسران نیز هستند. چرا که خانواده‌ی سالم و متعالی، شامل زنان و مردان توانمند و آگاه است.

وی افزود: علاقه‌مندان این حوزه می‌توانند اخبار و فعالیت‌های طهورا را از طریق کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی با آیدی @tahura_jadsrttu پیگیری کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 147 views بار دسته بندی : دانشگاه تاريخ : 22 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.