خبرگزاری بیان اندیشکده «بانوان و تحکیم خانواده» در وزارت علوم ایجاد شد - بیان

اندیشکده «بانوان و تحکیم خانواده» در وزارت علوم ایجاد شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری بیان،به نقل از معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، با برگزاری اولین جلسه اتاق فکر بانوان و تحکیم خانواده، هفدهمین اندیشکده تخصصی وزارت علوم تشکیل شد. دکتر علی خیرالدین در اولین جلسه اندیشکده بانوان و تحکیم خانواده که در دفتر معاونت فناوری و نوآوری برگزار شد، گفت: مشکلات در اندیشکده‌ها ضمن شناسایی و اولویت بندی، مورد بررسی تخصصی قرار می‌گیرند و در همین راستا تاکنون بیش از ۱۰۰ جلسه تخصصی و ۱۵۰ جلسه کارگروه‌های فرعی ذیل این اندیشکده‌های تخصصی بر اساس محور‌های موضوعی و چالش‌های پیش رو و احصا شده، تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه اندیشکده بانوان و تحکیم خانواده، هفدهمین اندیشکده تشکیل شده در وزارت علوم است، افزود: علاوه بر این اندیشکده ها، کمیته راهبری زیرنظر مقام عالی وزارت وجود دارد که مسئولیت تعیین خط مشی و چگونگی انجام وظایف اندیشکده‌ها را برعهده دارد.

خیرالدین با بیان اینکه محدودیتی برای حضور افراد در اندیشکده‌ها وجود ندارد، گفت: تاکنون ۳۷۰ عضو هیات علمی نخبه و صاحب نظر برای حضور در اندیشکده‌ها بر اساس معیار و شاخصه‌های موردنظر و همچنین تایید احراز شرایط توسط رییس و دبیر اندیشکده انتخاب شدند.

وی گفت: بررسی برنامه‌های هفتم توسعه و همچنین بحث قانون بودجه ۱۴۰۲ از اولویت‌های اندیشکده‌ها است.

خیرالدین بر بازنگری قوانین، مقررات و سیاست گذاری و اسناد بالادستی در آموزش عالی تاکید کرد و گفت: برای حوزه بانوان در این زمینه خلا بزرگی وجود دارد و انتظار می‌رود اندیشکده بانوان و تحکیم خانواده برای ارائه راهکارها، نقش پر رنگی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه علم تولید شده باید در خدمت جامعه باشد، تصریح کرد: موارد مطرح شده در اندیشکده‌ها ضمانت اجرایی نداشته و صرفا نظام بررسی پیشنهاد‌ها و بارش افکار است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم خاطرنشان کرد: نتیجه فعالیت اندیشکده‌ها باید تبلور عینی داشته و بدین منظور، اندیشکده‌ها باید به بخش‌های اجرایی وصل شوند.

وی بر ضرورت ارتباط نزدیک بین نسل‌ها اشاره کرد و گفت: باید با نسل جدید ارتباط برقرار کنیم، چرا که این نسل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

خیرالدین با بیان اینکه ما بجای مستخدم باید کارآفرین تربیت کنیم، اظهار داشت: بانوان کارآفرین توانمند زیادی داریم و کارآفرینی در حوزه بانوان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

دکتر فخرالسادات نصیری مشاور وزیر علوم در امور خانواده و زنان نیز در این جلسه گفت: نقش آفرینی زنان به عنوان موثرترین عامل تربیت و سلامت روانی، روحی و جسمی فرزند، همسر و جامعه باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

نصیری با اشاره به اینکه ساز و کار نهاد‌های آموزشی، انسان و مقوله انسان سازی است، افزود: زن ریشه و بنیان انسان است و اهمیت پرداختن به موضوع بانوان ریشه در اهمیت نهاد خانواده دارد.

وی تصریح کرد: داشتن جامعه‌ای سالم و پویا در گرو حفظ سلامت و پایداری خانواده است که این موضوع نیز در گرو نقش آفرینی سازنده زنان در خانواده است.

نصیری خاطرنشان کرد: اندیشکده زنان و تحکیم خانواده با ایجاد محیطی تعاملی و خلاق برای تولید اندیشه‌های نو و توزیع دانش آن تشکیل شده است. این اندیشکده، موجب آفرینش ایده‌های مناسب، جهت حل مشکلات و چالش‌های پیش روی بانوان می‌گردد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 81 views بار دسته بندی : دانشگاه تاريخ : 22 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها