خبرگزاری بیان بهترین روش ترید ارز دیجیتال - بیان

بازار کریپتوکارنسی یکی بازار مالی مناسب برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و بلندمدت است. این بازار نسبت به سایر بازارهای مالی رشد بسیار خوبی در چند سال گذشته داشت. ویژگی که این بازار را برای سرمایه‌گذاری منحصر به فرد می‌کند این است که افراد با هر مقدار دارایی می‌توانند در آن سرمایه‌گذاری و کسب درآمد کنند. همچنین قدرت نقدشوندگی این بازار نیز بسیار مناسب است. روش‌های مختلفی برای ترید ارز دیجیتال وجود دارد که شما با توجه به هدفی که از سرمایه‌گذاری دارید باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. ما در این مطلب به معرفی بهترین روش ترید ارز دیجیتال می‌پردازیم.

بهترین روش ترید ارز دیجیتال

استراتژی میانگین‌گیری یا متوسط هزینه دلاری (DCA)

این روش ترید ارز دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که رمزارز بیشتر را خریداری کنید. البته این روش برای سرمایه‌گذاری طولانی مدت بسیاری مناسب است. استراتژی متوسط هزینه دلاری به این صورت که شما کل مبلغی که قصد دارید با آن سرمایه‌گذاری کنید را به چند قسمت مساوی تقسیم می‌کنید. حال در دوره‌های مشخص هفتگی یا ماهانه ارزدیجیتال موردنظرتان را می‌خرید.

به عنوان مثال اگر قصد دارید ۱۰ میلیون اتریوم بخرید، آن را به ۱۰ قسمت ۱ میلیونی تقسیم کنید. سپس هر هفته در یک روز مشخص ۱ میلیون اتریوم بخرید. البته برخی از تریدرها به جای خرید در یک روز مشخص، زمانی که قیمت در حال کاهش است رمزارز موردنظرشان را می‌خرند. یعنی زمانی که دیگران در حال فروش هستند، شما باید خرید کنید. در استراتژی میانگین‌گیری شما به جای خرید یکجا مقدار مشخصی ارز دیجیتال، مقدار بیشتری را در مدت زمان طولانی‌تری خریداری می‌کنید که این موضوع باعث افزایش سودتان می‌شود.

ترید با اخبار

بازار کریپتوکارنسی مانند سایر بازارهای مالی نسبت به اخبار بسیار حساس است. هر خبری در دنیایی سیاست و اقتصاد می‌تواند باعث سقوط و رشد ارزهای دیجیتال شود. به عنوان مثال توییت ایلان ماسک در مورد امکان خرید از تسلا با بیت‌کوین باعث رشد قیمت این ارز دیجیتال شد. سپس ماسک یک توییت در مورد معایب بیت‌کوین منتشر کرد و این موضوع باعث کاهش قیمت آن شد. البته تاثیر اخبار کوتاه‌مدت است.

یک از روش‌های ترید ارز دیجیتال و کسب سود بالا توجه به اخبار است. البته توجه کنید این استراتژی ترید به مهارت بالای نیاز دارید. اینکه زمان درست ورود و خروج را تشخیص دهید برای بسیاری از تریدرها مشکل است. همچنین اینکه چه مدت طول می‌کشد که به سودآوری برسید در روش ترید با اخبار متغییر است.

نوسانگیری

ترید ارز دیجیتال

اگر به دنبال سود در مدت زمان کوتاه هستید نوسان‌گیری یک گزینه مناسب برای شماست. در این روش تریدرها با توجه به تحلیل نمودارها به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌پردازند. آن‌ها با بررسی نمودار زمان شروع سقوط یا رشد قیمت را بدست می‌آورند. سپس در زمانی که قیمت به اوج خود می‌رسد، ارز دیجیتال خود را می‌فروشند و زمانی که قیمت رمزارز به پایین‌ترین مقدار خود می‌رسد آن را خریداری می‌کنند.

این روش ترید نیاز به این دارد که به خوبی با انواع نمودارها و تحلیل تکنیکال آشنا باشید. نوسان‌گیری جز آن دسته از روش‌های معاملاتی که شما هم از افزایش و هم کاهش قیمت امکان کسب سود را دارید.

استراتژی اسکالپینگ Scalping

در استراتژی اسکالپینگ هدف معامله‌گر، کسب سود ناچیز از معاملات است. در این استراتژی معامله‌گران معاملات بیشتری را برای افزایش سود انجام دهند. کاربران در این استراتژی سود مشخصی را در نظر دارند و زمانی که به آن سود می‌رسند، ارز دیجیتال خود را می‌فروشند. آن‌ها برای کسب سود بیشتر ریسک نمی‌کنند. با وجود اینکه سود کمی در هر معامله بدست می‌آورند اما تعداد زیاد معاملات باعث افزایش سود کلی آن‌ها می‌شود.

برای استفاده از این استراتژی برای انجام معاملات شما باید تمام وقت در حال پیگیری روند بازار باشید. به این نکته توجه کنید که این روش ترید برای تمامی ارزهای دیجیتال مناسب نیست. استراتژی اسکالپینگ برای کسانی که هدف کوتاه‌مدت در سرمایه‌گذاری دارند یک روش مناسب است.

ترید ارز دیجیتال

استراتژی ترید در محدوده

در استراتژی ترید در محدوده شما باید با تحلیل تکنیکال به خوبی آشنا باشید. زیرا در این روش معامله‌گران از سطوح حمایت و مقاومت برای تعیین زمان خرید و فروش استفاده می‌کنند. در استراتژی ترید در محدوده تریدرها در زمانی که قیمت به سطح حمایت می‌رسد، ارز دیجیتال را می‌خرند و زمانی که سطح مقاومت رسیده آن را می‌فروشند. آن‌ها از تفاوت قیمتی که در محدوده حمایت و مقاومت وجود دارد، سود کسب می‌کنند.

این روش معاملاتی برای افراد تازه‌کار مناسب است، زیرا با کمی مطالعه امکان شناسایی سطح مقاومت و حمایت وجود دارد. البته یک نکته مهم در استراتژی ترید در محدوده این است که اگر نوسانات موجود در بازار افزایش پیدا کند، احتمالا اینکه تریدر متضرر شود بسیار بالا است.

بهترین صرافی ارز دیجیتال

پس از اینکه روش ترید ارز دیجیتال را انتخاب کردید، در قدم بعدی باید بهترین سایت خرید ارز دیجیتال را پیدا کنید. اما بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌های دارد. صرافی معتبر است که به کاربران خود این امکان را بدهد که در هر ساعت از شبانه روز به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند. همچنین پشتیبانی قوی داشته باشد که در صورت ایجاد هر گونه مشکل در بخش‌های مختلف صرافی پاسخگو باشد. امنیت سایت از دیگر موضوعات مهم در زمان انتخاب یک صرافی برای خرید و فروش است، زیرا شما دارایی‌های خود در آنجا نگهداری می‌کنید.

صرافی را برای معاملات خود انتخاب کنید که دارای مجوز از نهادهای قضایی و دولتی باشند. در این حالت در صورت ایجاد هرگونه مشکل این امکان را دارید که از طریق مراجع قضایی به پیگیری بپردازید.

پیشنهاد ما به شما استفاده از صرافی‌های داخلی برای ترید است. زیرا در این صرافی‌ها امکان خرید تتر و تمامی ارزهای دیجیتال با ریال از طریق درگاه مستقیم بانکی وجود دارد. همچنین از آنجا که ایران تحریم، ایجاد حساب کاربری در صرافی‌های خارجی با ریسک مسدودسازی دارایی‌های همراه است. به همین دلیل بهتر در صرافی‌های معتبر داخلی مانند صرافی تبدیل، نوبیتکس، والکس و اکسیر حساب کاربری ایجاد کنید.

شما در این صرافی‌ها می‌توانید به هر میزان که می‌خواهید ارز دیجیتال بخرید یا بفروشید. در حالی که در صرافی‌های خارجی به خاطر عدم امکان احراز هویت شما امکان تبادل به میزان بالا را ندارید.

سخن آخر

اینکه کدام روش ترید ارز دیجیتال بهتر است، بستگی به هدف شما از سرمایه‌گذاری دارید. هدف برخی از افراد از انجام معاملات در بازار ارزهای دیجیتال بلندمدت است. بنابراین این افراد باید روش ترید متناسب با هدف خود را انتخاب کنند. در حالی برخی هدف کوتاه‌مدت دارند و همچنین این امکان را دارند که تمام روز را به تحلیل و ترید بپردازند، مطمئنا روش ترید در این حالت متفاوت با زمانی که فرد زمان کوتاهی برای انجام معاملات دارد. در واقع این هدف از سرمایه‌گذاری که بهترین روش ترید ارز دیجیتال را مشخص می‌کند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 345 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 19 آوریل 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها