خبرگزاری بیان بیش از ۱۰۰ طرح در حوزه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت حمایت شد - بیان

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت، از جمله حوزه‌های فناورانه‌ای است که جایگاه ویژه‌ای در عرصه علمی کشور دارد و به عنوان یکی از موضوعات و فناوری‌های راهبردی و کلیدی در دنیا شناخته می‌شود. ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساختمعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از نهاد‌هایی است که به این حوزه ورود کرده است و برای ساماند‌هی و ارتقای وضعیت تولید، تجاری‌سازی و توسعه فناوری‌های مرتبط و زیرساخت‌ها در تلاش است تا از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق این حوزه بهره ببرد.

برهمین اساس تاکنون ۱۱۰ طرح از اشخاص حقوقی اعم از شرکت، مراکز پژوهشی و هسته‌های فناور توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تصویب رسید و حمایت‌های بلاعوض و تسهیلات در اختیارشان قرار گرفت. طی سال ۱۳۹۹، پیگیری تصویب و حمایت از ۷ طرح توسعه مقیاس صنعتی در راستای ارتقای صنایع موجود نیز، صورت گرفت.

این طرح‌ها با دریافت نظرات و مشورت‌های خبرگان علمی و صنعتی و بر اساس اولویت‌ها و نیاز‌های صنعتی موجود در کشور انتخاب می‌شوند و پس از ارزیابی‌ها و بررسی‌های تخصصی به عنوان طرح منتخب به سبد حمایتی افزوده می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 128 views بار دسته بندی : دانشگاه تاريخ : 17 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.