خبرگزاری بیان توسعه بازار، فرصت تأثیرگذاری نخبگان است - بیان

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری بیان، دهقانی فیروزآبادی با اشاره به مسئله مهاجرت نخبگان اظهار داشت: اگر بخواهیم برای بازگشت نخبگان کار غیر شعاری انجام دهیم و به بازگشت آنها کمک کنیم نیازمند برنامه‌های بلندمدت هستیم  البته در همه دستگاه‌ها این برنامه وجود دارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس‌ جمهور به برنامه‌های این معاونت در این زمینه اشاره کرد و افزود: ما معتقدیم که برای اینکه میزان مهاجرت نخبگان را کاهش دهیم باید زمینه‌های ماندگاری آنها را ارتقا دهیم. برمبنای مطالعات میدانی انجام شده بیش از ۷۵ درصد نخبگان اذعان داشتند که عامل اصلی برای خدمت به جامعه و ماندگاری، فرصت تأثیرگذاری آنها است و در گام دوم معیشت را مطرح کرده‌اند.

دهقانی فیروزآبادی ایجاد فرصت تأثیرگذاری نخبگان را در توسعه بازار دانست و اظهار داشت: ما به عنوان یک نهاد میانجی که از یکسو با دولت ‌واز سوی دیگر با جامعه نخبگانی ارتباط داریم بنابراین باید فرصت‌های بازار را ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تمامی توافقاتی که با دستگاه ها انجام شده در راستای ایجاد بازار بوده است، گفت: تاکنون برگزاری هزار و ۲۰۸ دوره پسادکتری و فعالیت ۲۵۷ شرکت دانش‌بنیان با حضور یا نقش موثر نخبگان ایرانی در خارج از کشور بوده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 95 views بار دسته بندی : دانشگاه تاريخ : 7 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها