خبرگزاری بیان جنبش دانشجویی با حفظ استقلال فکری خود بازیچه دست جریان‌های سیاسی نشود/ لزوم تداوم مسیر شهید سلیمانی تا تحقق تمدن نوین اسلامی - بیان

در نشست مسئولین گفتمان سازی بسیج دانشجویی تهران بزرگ مطرح شد؛

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست هم اندیشی مسئولین خواهر گفتمان سازی، رسانه و بین‌الملل بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ از سوی معاونت خواهران بسیج دانشگاه‌های تهران بزرگ و با حضور گودرزی سرپرست پیشین سازمان بسیج دانشجویی و روزبه، قائم مقام معاونت بین الملل مجمع تشخیص مصلحت نظام در اردوگاه الزهرا سعدآباد برگزار شد.

* جنبش دانشجویی با حفظ استقلال فکری خود بازیچه دست جریان‌های سیاسی نشود

داوود گودرزی سرپرست پیشین سازمان بسیج دانشجویی در این نشست ضمن تبیین گام‌های مطالبه گری براساس شرایط جامعه گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب جایگاه بسیج دانشجویی در خیمه فرماندهی انقلاب است؛ از این رو جنبش دانشجویی باید حریت، آزادگی و استقلال فکری خود را حفظ کند و بازیچه دست جریان‌های سیاسی قرار نگیرد.

وی افزود: ملاک تشخیص مسیر درست مطالبه گری و سکوت‌ها و فریادها، منفعت انقلاب اسلامی است؛ و ما همیشه باید سعی کنیم دچار افراط و تفریط نشویم. حضرت امام (ره) فرمودند: هرجا دیدید که دشمن برای شما کف و سوت زده و تشویق میکند، بدانید که قطعا مسیر را اشتباه رفته اید.

گودرزی تقوا، اشراف به فرمایشات مقام معظم رهبری، مطالعه و جریان شناسی، شناخت شرایط جامعه و به روز به بودن را از جمله مهم‌ترین شروط لازم جهت مطالبه گری صحیح برای رسیدن به نتیجه مطلوب عنوان کرد.

* لزوم تداوم مسیر شهید سلیمانی تا تحقق تمدن نوین اسلامی

روزبه، قائم مقام معاونت بین الملل مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ضمن بررسی وقایع اخیر منطقه و جهان اسلام گفت: تاریخ ۲۰ سال اخیر، بسیار مهم و حیاتی بوده و بازخوانی آن جهت حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی لازم و ضروری است.

وی افزود: ما از کشوری که در زمان جنگ تحمیلی، حتی کشور‌های متحد به ما سیم خاردار نمی‌دادند، به کشوری تبدیل شدیم که در سال ۱۳۸۶، جزو ده کشور برتر در زمین موشکی شدیم.

روزبه در ادامه به نحوه شکل گیری محور مقاومت اشاره کرده و گفت: در اواخر دهه ۸۰ که در کشور عراق، اسلام گرایان روی کار آمدند، محور مقاومت در منطقه با محوریت ایران، عراق، لبنان و سوریه شکل گرفت. داعش نیز بعد از شکل گرفتن محور مقاومت با هدف تخریب چهره اسلام ناب، و با حمایت سرویس‌های جاسوسی آمریکا، اسرائیل، کانادا، فرانسه و انگلستان تشکیل شد. در این زمان شهید قاسم سلیمانی گروه‌های مقاومت را با حمایت و از میان مردم همان کشور‌ها جهت مبارزه با گروهک‌های تکفیری سازماندهی کرد.

وی بر لزوم تداوم مسیر شهید سلیمانی تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی اظهار کرد: ما با برخی کنش‌ها و اقدامات خود، نباید جریان انقلابی را به عنوان جریان احساسی و غیرعقلانی معرفی کنیم. جریان انقلابی، عقلانی‌ترین جریانی است که از ابتدای خلقت تاکنون وجود داشته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 113 views بار دسته بندی : دانشگاه تاريخ : 20 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.