خبرگزاری بیان حجت الاسلام شهریاری: هدف استکبار درگیرکردن مسلمانان با یکدیگر و غارت اموال آنان است - بیان

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که صبح امروز سه شنبه ۲۷ مهر ماه به صورت مجازی در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با ابراز تأسف از جنگ، درگیری و نزاع‌های موجود در جهان اسلام، اظهار داشت: موضوع سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی را اتحاد اسلامی، «صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام» است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی به توطئه‌های استکبار جهانی اشاره و بیان کرد: امروز آمریکای جنایتکار تلاش می‌کند تا با ایجاد جنگ و خونریزی خود را در منطقه موجه کند و به غارت کشور‌های اسلامی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه دلایل بسیاری عامل این درگیری‌ها در منطقه است، گفت: وجود برخی علمای سرسپرده که زمینه حضور ظالمان در کشور‌های اسلامی را فراهم و به عادی سازی روابط با کشور‌های اسلامی روی می‌آورند، وجود اختلافات دامنه دار در کلام و عقاید و مذاهب و جهالت و خیانت برخی از پیروان مذاهب اسلامی که خشونت را ترویج می‌کنند از جمله عوامل درگیری‌ها در منطقه است. افشاگری علیه خائنان به امت اسلامی از وظایف رسانه‌های انقلابی به شمار می‌رود.

حجت الاسلام شهریاری با تاکید بر اینکه ملت‌های اسلامی باید مطالبات به حق خود را در حکومت‌های مستبد و خودکامه دنبال کنند، گفت: کشور‌های اسلامی تا حد امکان به صورت مسالمت آمیز حقوق خود را مطالبه کنند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه قومی گرایی، طایفه گرایی و ملی گرایی خلاف اسلام است، اظهار داشت: همه ملت‌های اسلامی باید خود را از این پیرایه‌ها پاک کنند و به دامن اسلام قرآن و پیامبر اکرم (ص) متوسل شوند. فقدان مردم سالاری دینی در برخی کشور‌ها و وجود نگاه طایفه گری و قومی گرایی و تبعیت از تعصبات کور مانع وحدت می‌شود.

وی وجود گروه‌ها و احزاب معارض در کشور‌های اسلامی و وجود سو ظن به یکدیگر در راستای تحمیل منافع حزبی را از موانع وحدت برشمرد و گفت: این احزاب و گروه‌ها باید از طرق مردم سالارانه دینی برای حل نهایی اختلافات بهره ببرند و از نزاع داخلی پیشگیری کنند.

حجت الاسلام شهریاری رقابت‌های سالم در بین کشور‌های اسلامی را نه یک عیب بلکه آن را حسن دانست و تاکید کرد: این رقابت‌ها به جای اینکه منفی باشد و کشور‌ها را به سمت جنگ و نزاع ترغیب کند می‌تواند سازنده باشد و به یک رقابت سازنده در کشور‌های اسلامی تبدیل شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 148 views بار دسته بندی : فرهنگی تاريخ : 20 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.