خبرگزاری بیان خدمات نصب و راه اندازی شبکه چگونه انجام می شود؟ - بیان

خدمات نصب و راه اندازی شبکه چگونه انجام می شود؟

خدمات شبکه که شامل خدمات پسیو شبکه و خدمات اکتیو شبکه می باشد ، باید از سوی شرکت های معتبر ، حرفه ای و متخصص ارائه گردد.

منظور از خدمات شبکه چیست ؟

به مجموعه اقداماتی که برای نصب و راه اندازی شبکه و نگهداری از آن صورت می گیرد ، خدمات شبکه می گویند. این مسئله با توجه به  گسترش تکنولوژی و شبکه های رایانه ای ، اهمیت زیادی پیدا کرده است. تمامی شرکت ها و سازمان ها به این خدمات برای شبکه های خود نیاز دارند. این خدمات با توجه به گستردگی شبکه ، نیازهای شبکه و میزان بودجه و سرمایه اختصاص یافته برای آن و بسیاری از عوامل دیگر متفاوت می باشند.

انواع خدمات نصب و راه اندازی شبکه چیست ؟

خدمات شبکه به دو دسته کلی شامل خدمات پسیو شبکه و خدمات اکتیو شبکه تقسیم می شوند. هر کدام از این خدمات ، طیف گسترده ای از خدمات نرم افزاری و خدمات سخت افزاری را شامل می شوند.

خدمات اکتیو شبکه شامل چه مواردی می باشد ؟

خدمات اکتیو شبکه ، بیشتر خدماتی می باشند که به صورت نرم افزاری ارائه می شوند و بسیاری از نیازهای شبکه را رفع می کنند. در واقع خدمات اکتیو به عملکرد درست تجهیزات و سخت افزارهای موجود در شبکه کمک می کند. کلیه تنظیمات یا کانفیگی که بر روی تجهیزات شبکه اعمال می شود ، خدمات اکتیو شبکه می باشد.

خدمات اکتیو شامل مانیتورینگ شبکه ، نصب و راه اندازی سرور و دامین ، فایل سرور ، کانفیگ روتر ها و سوئیچ ها ، راه اندازی سیستم های امنیتی ، راه اندازی سیستم های فایروال ، خدمات وایرلس ، پشتیبانی شبکه ، نصب ویندوز سرور ، نصب ایمیل سرور ، کریو کنترلر ، راه اندازی سیستم های هوشمند پشتیبان گیری و … می باشند.

خدمات پسیو شبکه شامل چه مواردی می باشند ؟

خدمات پسیو بخش سخت افزاری خدمات شبکه می باشد. قسمت اعظم این خدمات ، کابل کشی شبکه و راه اندازی تجهیزات شبکه می باشد. کابل کشی شبکه در سرعت شبکه بسیار اثرگذار می باشد.

خدمات پسیو شبکه شامل طراحی و نقشه کشی شبکه ، کابل کشی شبکه ، چیدمان و آرایش انواع رک ها ، طراحی و تنظیمات دما و کابل کشی اتاق سرور ، نصب نودها و پریزها ، نصب کیستون و پچ پنل ، نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته ، نصب سیستم های آتش نشانی ، داکت کشی شبکه و ترانکینگ شبکه و … می باشند.

تجهیزات مورد نیاز در شبکه چیست ؟

تجهیزات شبکه به دو بخش تجهیزات اکتیو و تجهیزات پسیو تقسیم می شوند. این تجهیزات ، برای راه اندازی و اجرای شبکه مورد نیاز می باشند. انتخاب درست تجهیزات به عملکرد بهتر شبکه کمک می کند. تجهیزات شبکه بر اساس نیازها و اهداف شبکه تعیین می شود.این تجهیزات از سوی شرکت ارائه دهنده خدمات شبکه تهیه می شوند. به طور کلی بیشترین تجهیزات موردنیاز برای شبکه شامل رک ، پج پنل ، کابل های شبکه ، کابل های برق ، سوئیچ ، روتر ، ترانکینگ ، مودم ، فریم و … می باشند.

مراحل نصب و راه اندازی شبکه چیست ؟

ابتدا کارشناسان ، محل مربوط به شبکه را بازدید می کنند. نیازها و اهداف شبکه و میزان سرمایه اختصاص داده شده به شبکه را آنالیز می کنند.

با توجه به بررسی ها به طراحی و نقشه کشی شبکه اقدام می کنند. تجهیزات موردنیاز برای شبکه را تعیین می کنند. با ارائه نقشه اولیه و لیست تجهیزات موردنیاز و توضیحات لازم به کارفرما ، تأیید نهایی را از کارفرما می گیرند.

سپس برای نصب و راه اندازی شبکه با هماهنگی قبلی به محل تأسیس شبکه مراجعه می کنند و شبکه را پیاده سازی می کنند.

عملکرد شبکه در حضور کارفرما مورد آزمایش قرار می گیرد و در صورت وجود هر گونه مشکلی آن را برطرف می کنند.

هزینه خدمات شبکه چقدر است ؟

به طور کلی برآورد هزینه این خدمات امکان پذیر نمی باشد. زیرا نحوه ارائه این خدمات با توجه به عوامل بسیار زیادی برای شبکه های گوناگون متفاوت می باشد. بنابراین هزینه پیاده سازی هر شبکه با شبکه های دیگر متفاوت خواهد بود. کیفیت خدمات ارائه شده روی هزینه آن اثرگذار است. این نکته را درنظر داشته باشید که کیفیت را قربانی هزینه ها نکنید و یک شرکت معتبر در این زمینه مانند تیم خدمات کوشا شبکه اریکه را انتخاب کنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 133 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 5 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.