خبرگزاری بیان خلاقیت و نوآوری یکی از الزامات توسعه صنایع مختلف است - بیان

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری بیان، خلاقیت و نوآوری یکی از الزامات توسعه صنایع مختلف است. مفاهیمی که به اعتقاد کارشناسان، نقش تاثیرگذاری در توسعه کسب و کار‌ها و شکوفایی صنایع مختلف دارند و به نوعی به مفهوم رقابت، در بازار معنا می‌دهند.

در واقع نوآوری در صنایع و کسب و کارها، ۳ کارکرد «ایجاد تنوع محصول برای افزایش رقابت پذیری»، «افزایش توان جذب بازار مشتریان» و «توسعه بازار مبتنی بر محصولات مرتبط» دارد که می‌تواند با هزینه پایین، به رونق و شکوفایی اقتصادی کمک کند.

یکی از صنایعی که با استفاده از خلاقیت و نوآوری در مسیر توسعه یافتگی قرار گرفته است؛ نانوفناوری است که محصولات تولیدی با استفاده از نوآوری‌ها توانسته بازار خوبی در جهان برای خود دست و پا کند. در ایران هم ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با کمک افراد یا تیم‌های نوآور، اقدام به ارتقای کیفیت و تنوع محصولات کرده است.

این کار را هم با استفاده از خلاقیت‌های تیمی در ۳ حوزه تحقیق و توســعه، تحقیقات بازار و بازاریابی و فروش انجام می‌دهد و پس از دریافت و بررسی طرح‌های ارسالی نوآورانه افراد یا تیم‌ها؛ از خلاقیت‌های برتر و منتخب حمایت می‌کند.

این کار به افزایش توان پاسخگویی و انعطاف پذیری در مقابل تغییرات اجتماعی، جمعیت و بازار، افزایش کیفیت یا ایمنی محصولات و خدمات، پاسخگویی به انتظارات و نیاز‌های روز جامعه، کاهش فشار‌های مالی با نوآوری در کاهش هزینه، افزایش کارایی و انجام کار یا مصرف منابع و انرژی کمتر و … منجر خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 99 views بار دسته بندی : دانشگاه تاريخ : 18 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.