خبرگزاری بیان دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حادثه تروریستی مسجدی در قندوز افغانستان را محکوم کرد - بیان

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، متن پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
فاجعه جنایت بار اقدام تروریستی در مسجدی در قندوز موجب تألم همه علما و نخبگان جهان اسلام گردید. اقدام کور و بزدلانه‌ای که لشگر جهل و کینه به تحریک و سرمایه اجانب بار‌ها در کشور مظلوم و محنت‌زده افغانستان به اجرا درآورد و متأسفانه مجامع بین‌المللی و قدرت‌هایی که مسبب اصلی این رنج و آلام بوده و هستند به نظاره نشستند و با سکوت به رنج این ملت مظلوم استمرار بخشیدند.

تجاوز به جان و مال مردم در اماکن عمومی و مقدس نشان از بیگانگی تروریست‌ها از اسلام و فرهنگ اسلامی دارد. آنچه امروز دشمن کینه‌توز نشانه رفته پاشیدن بذر کینه و عداوت بین مردم افغانستان با دامن‌زدن به مسائل فرقه‌ای و طایفه‌ای است. رجاء واثق داریم که بیداری مردم شریف و علمای بیدار و اصحاب متعهد رسانه و متنفذان افغانستان با درک درست نقشه‌های دشمنان ملت و کشور این توطئه شوم را خنثی خواهند کرد و در ایام پر محنت و رنج در کنار هم متحدتر از همیشه خواهند بود.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با محکومیت شدید این جنایت تروریستی با مصدومان و خانواده‌های داغدار این جنایت ابراز همدردی نموده و شهادت فرزندان اسلام را به خانواده شهدا و ملت و علمای جهان اسلام به‌ویژه روحانیون و علمای مذاهب اسلامی و سران عشایر و طوایف افغانستان تسلیت عرض می‌کند.

بی‌تردید امنیت مراکز و اماکن مقدس و عمومی و جان نوامیس و اموال مردم افغانستان متوجه کسانی است که قدرت سیاسی و نظامی این کشور را در اختیار دارند. جهان اسلام و مجامع بین‌المللی در انتظار ایفای نقش مسئولانه و انجام تعهدات بین‌المللی آنان است.

ما بار دیگر بر مواضع به حق خود تاکید می‌کنیم و راه برون‌رفت وضعیت محنت‌بار افغانستان را تشکیل دولتی فراگیر از همه اقوام و طوایف و پیروان مذاهب اسلامی بر اساس خواست مردم شریف این کشور بزرگ دانسته و گام درست در این مسیر را بازشدن باب گفتگو‌های ملی در اشکال و سطوح مختلف می‌دانیم.

از همه تشکل‌های حقوقی و مجامع بین‌المللی و از همه نهاد‌های علمایی و اسلامی جهان اسلام درخواست داریم با اعلام مواضع صریح در مقابل این جنایات غیرانسانی از حقوق مسلم و امنیت عمومی و پایدار و تشکیل دولت فراگیر به جد دفاع نموده و حذف ریشه‌های ترور و خشونت را پیگیر و مجازات فوری و عادلانه تروریست‌ها و بانیان آنان را از مطالبات جدی خود قرار دهند.

از خداوند سبحان سرافرازی و اعتلای ملت و کشور افغانستان و علو درجات شهدا و بهبودی مجروحان را مسئلت دارم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 62 views بار دسته بندی : فرهنگی تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.