خبرگزاری بیان رونمایی از ماجرای اعزام یک شهید مدافع حرم با پاسپورت افغانستانی - بیان

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فیلم «دیپورت» در حالی امروز رونمایی می‌شود که ضمن پرداختن به ماجرای قابل تأمل اعزام یکی از شهدای مدافع حرم، مطابق با شرایط امروز منطقه غرب آسیا به مهاجران افغانستانی می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار کیهان، «دیپورت» تازه‌ترین فیلم داستانی با مضمون مقاومت و مدافعان حرم است. در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران اصلی‌ترین بازیگر میدان مبارزه با گروهک‌های تروریستی تکفیری در منطقه بوده، اما سینمای ما کمتر به این موضوع پرداخته است؛ آن هم در حالی که این میدان پر از سوژه‌های ناب و تکان‌دهنده و مملو از قهرمانان گمنام، اما سلحشور است. فیلم «دیپورت» در قالب یک فیلم نیمه‌بلند داستانی تلاش کرده تا مماس با شرایط و مسائل روز جهان اسلام، به‌ویژه در حوزه افغانستان به یکی از شهدای مدافع حرم نیز بپردازد.

این فیلم ابتدا با روایت تلاش یک افغانستانی مقیم ایران برای رفتن به سوریه آغاز می‌شود و در ادامه با بازگشت به گذشته ماجرای چرایی علاقه رفتن وی به سوریه و جهاد با داعش به نمایش در می‌آید. در این فیلم می‌بینیم که ماجرای این فرد به یکی از شهدای مدافع حرم پیوند می‌خورد و بدون اشاره مستقیم به «شهید مصطفی صدرزاده»، اما با برداشت آزاد از نحوه اعزام او به سوریه، ماجرایی تأمل‌برانگیز و جذاب به تصویر کشیده می‌شود.

این فیلم در شرایطی که شاهد کم توجهی به شهدای مدافع حرم در سینمای ایران هستیم، تلاش قابل تقدیری برای شکستن سکوت سینما نسبت به این طیف از مجاهدان است و یاد شهید صدرزاده را نیز زنده می‌کند. ضمن اینکه در این اثر به بخشی از معضلات مربوط به مهاجران افغانستانی و نقش آن‌ها در دوران دفاع مقدس و همچنین جبهه‌های امروز مقاومت هم پرداخته می‌شود. از این نظر پاسخگوی نیاز مخاطب برای شناخت بهتر از این قشر هم هست.

گفتنی است، فیلم نیمه‌بلند داستانی «دیپورت» به کارگردانی امیرسجاد حسینی و محصول خانه فیلم و نمایش مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج است و در یازدهمین دوره جشنواره فیلم عمار نیز تحسین شده بود. این فیلم امروز طی مراسمی از ساعت ۱۵:۳۰ در تالار سوره حوزه هنری رونمایی می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 223 views بار دسته بندی : فرهنگی تاريخ : 20 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.