خبرگزاری بیان ساخت خوابگاه‌های متاهلی در اولویت وزارت علوم/برنامه‌ ۵ ساله ایجاد ۱۰۰ هزارنفر واحد خوابگاهی - بیان

ساخت خوابگاه‌های متاهلی در اولویت وزارت علوم/برنامه‌ ۵ ساله ایجاد ۱۰۰ هزارنفر واحد خوابگاهی

به گزارش گروه دانشکاه خبرگزاری بیان، رئیس سازمان امور بیانیان گفت: ساخت خوابگاه‌های متاهلی در اولویت وزارت علوم قرار دارد.

 

 هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور بیانیان در نشست هیات رئیسه دانشگاه حکیم سبزواری با بیان این مطلب اظهار کرد: از اول انقلاب اسلامی تا سال گذشته خوابگاه بیانیی متاهلی در مراکز آموزش عالی مغفول مانده بود و در دولت سیزدهم و در دوره جدید وزارت علوم این موضوع مورد توجه قرار گرفت و با عنایت به قانون جوانی جمعیت، در چند ماه اخیر کلنگ احداث خوابگاه‌های متاهلی زیادی به زمین زده شده است.

 

داداش پور افزود: تا سال گذشته تنها ۱۲۹۶ خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های کشور وجود داشت که امروز به ۱۶۰۰ خوابگاه رسیده است و امیدواریم با تلاش دانشگاه‌ها، حمایت سازمان برنامه و بودجه و همت خیرین، در یک برنامه ۵ ساله ۱۰۰ هزار نفر واحد خوابگاهی ساخته شود و به تقاضای مؤثر بیانیان در این حوزه پاسخ داده شود.

 

وی در ادامه به همکاری‌های بین المللی دانشگاه‌ها اشاره کرد و یافتن راه‌هایی برای تعامل با دانشگاه‌های کشورهای منطقه و جهان را خواستار شد و گفت: دانشگاه‌ها با بررسی و تحلیل اشتراکات علمی و فرهنگی دانشگاه خود و برخی دانشگاه‌های دنیا بعنوان جامعه هدف به تقویت همکارهای علمی، فرهنگی بپردازند. 

 

رئیس سازمان امور بیانیان قبل از نشست با هیات رئیسه به‌همراه دکتر گنجی، رئیس صندوق رفاه بیانیان از خوابگاه‌ها، سلف غذا و امکان ورزشی بازدید بعمل آورد و با تعدادی از بیانیان داخلی و بین‌الملل در خوابگاه‌ها به گفت‌وگو پرداخت و خطاب به مسوولان دانشگاه گفت: خوابگاه‌ها، سلف غذا و امکانات ورزشی دانشگاه‌ها بعنوان خانه دوم بیان محسوب می‌شوند و می‌بایست برای آرامش آنان این بخش‌ها را در شأن بیانیان ارتقا بخشیم.

 

به نقل از روابط عمومی سازمان امور بیانیان، دانشگاه حکیم سبزواری شهر سبزوار در سال ۱۳۶۵ و با ۲۲۰ هکتار مساحت تاسیس شد و دارای ۷۵۰۰ بیان در سه مقطع تحصیلی و  ۷۰۰ بیان بین الملل است.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 99 views بار دسته بندی : دانشگاه تاريخ : 15 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها