خبرگزاری بیان سازمان اوج با 25 سریال به سیما می‌آید - بیان

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «احسان محمدحسنی» مسئول سازمان هنری رسانه‌ای اوج، به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس این سازمان در نشستی خبری به تشریح کارنامه گذشته و برنامه‌های آینده نهاد تحت مدیریت خودش پرداخت.

وی گفت: «اوج» ستاد کم‌عده و چابکی دارد. ما از بلایی که بر سر بسیاری از دستگاه‌های دولتی افتاده که به‌دلیل عده و تعداد بالای نیرو‌ها و پرداخت حقوق‌های ده‌ها و صد‌ها میلیاردی، توان مالی کار فرهنگی ندارند، جلوگیری کردیم.

محمدحسنی درباره بودجه و دستاورد مالی سازمان اوج بیان کرد: سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان دریافت کرده و بیش از ۹۰ میلیارد درآمد داشته‌ایم که بخشی از فروش آثار بوده و بخشی از آن مشارکت‌ها بوده است. مثلا به وقت شام در کره ۱۰۰ هزار دلار و تایوان ۷۰ هزار دلار درآمد داشته که برای ما تجربه موفقی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه «اوج، دیده بان و مطالبه‌گر است و برای مردم کار می‌کنیم» گفت: در فیلم «بادیگارد» تذکر دادیم که شخصیت نظام را از افراد تفکیک کنید؛ زمانی که بحث مطالبات مردم و اعتراضات مطرح شد فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا درباره این موضوع ساخته شد. زمانی که کشور درگیر موضوع مهم تهدید داعش بود و تا ۴۰ کیلومتری ایران آمده بود با سفارش شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی «به وقت شام» و سریال «پایتخت ۵» را ساختیم. در این حوزه نزدیک به ۲۰۰ اثر مستند در سوریه و عراق ساخته شد.

محمدحسنی همچنین خاطره‌ای از ساخت سریال «پایتخت ۵» را به این ترتیب بیان کرد: قرار بود باباپنجعلی در پایتخت ۵ شهید و پیکرش در مشهد یا کربلا دفن شود. حاج قاسم با این تصمیم مخالفت کرد و گفت این خانواده باید سالم برگردند و مگر ما مردیم که عضوی از این خانواده کم شود.

مسئول سازمان اوج با بیان اینکه ما سعی کرده‌ایم ببیینم دستگاه‌های دیگر چه خطا‌هایی داشته‌اند و ما از آن دوری کنیم، گفت: یکی از آن خطا‌ها ورود به مسایل اقتصادی است که جزو خطوط قرمز ما بوده است و تا زمانی هم که این تیم مسئولیت سازمان را برعهده دارد، وارد این حوزه‌ها نخواهیم شد. اوج هیچ وقت در ستاد‌های انتخاباتی حضور نداشته است.

وی تصریح کرد: درباره تولید اثر پیرامون پیامبر اکرم (ص) برنامه داریم، اما نه به‌صورت مستقیم. ما با فیلم سینمایی حضرت خدیجه (س) به‌وجود مبارک پیامبر اعظم (ص) خواهیم پرداخت. فیلمنامه این اثر توسط داوود میرباقری نگارش یافته، اما با توجه به سنگین بودن کار بعید است که به جشنواره امسال برسد.

وی از برنامه سازمان اوج برای تولید ۲۵ سریال خبر داد و برخی از آن‌ها را به این شرح معرفی کرد: سریال «نجیب‌زادگان» مربوط به عصر صفوی، سریال «نائله» درباره وقایع بعد از عاشورا، «سال نغمه» با موضوع انقلاب اسلامی و سریال‌های «شهید بروجردی»، «زینب پاشا»، «ملک‌الشعرای بهار»، «عماریاسر»، «مستوران»، «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، «باستی‌هیلز»، «گلستان یازدهم» و…

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 220 views بار دسته بندی : فرهنگی تاريخ : 20 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.