خبرگزاری بیان شمارش معکوس برای خداحافظی با وزارت ورزش و جوانان/ بررسی طرح وزارت امور اجتماعی، خانواده و جوانان - بیان

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، وزارت ورزش و جوانان احتمالا ماه های پایانی فعالیت خود را سپری می کند و در آینده ای نزدیک بخش جوانان از ورزش جدا شده و یک وزارتخانه جدید به نام امور اجتماعی، خانواده و جوانان تشکیل می شود.

در آخرین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طرح تشکیل وزارتخانه امور اجتماعی، خانواده و جوانان به شکل طرح فوریت دار اعلام وصول شد تا رسیدگی به آن در دستور کار نمایندگان مجلس قرار بگیرد.

 روز دوشنبه عبدالرضا مصری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی و روح الله متفکر آزاد، عضو هیات رییسه مجلس، خبر اعلام وصول تشکیل وزارت امور اجتماعی، خانواده و جوانان در قالب طرح فوریت دار را تایید کردند.

در صورتی که این طرح در مجلس رای بیاورد که احتمال آن زیاد است، وزارت ورزش و جوانان در قالبی جدید فعالیت خواهد کرد. 

 

تا یک دهه قبل، ورزش زیر نظر سازمان تربیت بدنی اداره می شد که سازمان ملی جوانان را هم به آن ادغام کردند و وزارت ورزش و جوانان شکل گرفت. 

حمید سجادی وزیر فعلی ورزش اولین شخصی بود که برای اداره این وزارتخانه به مجلس پیشنهاد شد اما رای اعتماد نگرفت تا محمد عباسی اولین وزیر ورزش ایران باشد. در ادامه محمود گودرزی و مسعود سلطانی فر هم از مجلس رای اعتماد گرفتند و در نهایت سجادی در دولت ابراهیم رییسی تبدیل به چهارمین وزیر ورزش ایران شد. در تمام این سالها برخی نمایندگان مجلس گلایه داشتند که مقوله جوانان زیر سایه ورزش قرار می گیرد و معتقد به تفکیک این دو وزارتخانه بودند و حالا مجلس با تشکیل وزارت امور اجتماعی، خانواده و جوانان، برای این تفکیک اقدام خواهد کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 178 views بار دسته بندی : ورزشی تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.