خبرگزاری بیان شهید «حبیب الله افتخاریان» الگوی دانشجویان در ۱۴۰۲ / پیشتاز در حرکت انقلاب اسلامی با افق حکومت حضرت ولیعصر (عج) + پوستر - بیان

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری بیان، معرفی شهید شاخص بیانیی یکی از اقدامات بسیار خوب در حوزه فرهنگی بوده که تقریبا از سال ۸۹ پایه گذاری شد. نگاه در این موضوع این است که از گنجینه دفاع مقدس و در نگاه کلان تر انقلاب اسلامی، الگویی مناسب به جامعه به خصوص بیانیان و جوانان معرفی شود.
 دکتر کامیار مهدی پور معاون فرهنگسازی سازمان بسیج بیانیی کشور در مورد انتخاب شهید شاخص سال ۱۴۰۲ به خبرنگار خبرگزاری بیان گفت: دکتر کامیار مهدی پور معاون فرهنگسازی سازمان بسیج بیانیی کشور در مورد انتخاب شهید شاخص سال ۱۴۰۲ به خبرنگار خبرگزاری بیان گفت:

نام آورانی داریم که حتی بسیاری از آنان برای بسیج و شجره طیبه آن ناشناخته مانده‌‎اند

نام آورانی داریم که حتی بسیاری از آنان برای بسیج و شجره طیبه آن ناشناخته مانده‌‎اند، ویژگی‌های شهدای شاخص می توانند برشمرده شوند تا با آنها برای جوانان و بیانیان الگوسازی کرد. همچنین هدف دیگر بازآفرینی الگویی برای نسل آینده است.

وی در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۲ توفیق یافتیم تا سال خود را مزین کنیم به نام یکی از شهدای شاخص که بازشناسی آن شخصیت هم در برنامه‌‎های ماست.
امسال توسط کارگروه معرفی شهید شاخص بیانیی کشور با بررسی همه شهدا که شاخص نیز هستند توفیق یافتیم با تولید محتوای متنوع روی یک شهید تمرکز کنیم.

شهید «حبیب الله افتخاریان» به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۲ معرفی می شود

مهدی پور با عنوان اینکه شهید «حبیب الله افتخاریان» به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۲ معرفی می شود اضافه کرد: شهید افتخاریان بیانی دندانپزشکی در دانشگاه فرانکفورت آلمان بود، که با جایگاه و رشته تحصیلی خود در دفاع مقدس و حتی قبل از انقلاب حضور موثری در انقلاب اسلامی داشت. این شهید در اوایل انقلاب نقش آفرینی زیادی داشتند و در دوران دفاع مقدس نیز مسئولیت های زیادی داشتند.
از فعالیت‌‎های ایشان قبل از انقلاب می توان به همراهی با امام خمینی در نوفل لوشاتو و مسئولیت داشتن قبل از  انقلاب اسلامی و همچنین حضور در شهر قم در کنار امام در جریان انقلاب اشاره کرد.

مهدی‌‎پور: شهید «حبیب الله افتخاریان» الگوی بیانیان کشور در سال ۱۴۰۲/پیشتاز در حرکت انقلاب اسلامی با افق دید رسیدن به حکومت حضرت ولیعصر (عج)

تمرکز بر تولید محتوا و شناساندن شهید حبیب الله افتخاری
شهید افتخاریان در کنار دوره‌‎های نظامی چیریکی در لبنان فعالیت‌‎های شاخصی هم در حوزه فرهنگی و کادرسازی برای جبهه انقلاب اسلامی داشتند که از آن‌ها می توان به عضویت در گروه موسس کمیته انقلاب اسلامی و فرماندهی سپاه در شهرهایی مانند شهر نکا، بندر ترکمن و مریوان اشاره کرد.
مهدی پور با بیان اینکه سعی می کنیم در تولیدات محتوایی خود به ویژگی‌‎های مختلف این شهید شاخص یعنی حبیب الله افتخاریان بپردازیم به بیان ویژگی های مهم این شهید پرداخت که هم می توان به پیشتازی در کار انقلاب اسلامی برای کاردسازی و توجه ویژه به نوجوانان در آن مقطع اشاره کرد هم بر اهتمام وی در کسب علم و دانش که بیانی دندانپزشکی در یکی از بهترین دانشگاه های دنیا تمرکز نمود.

نگاهی به وصیتنامه شهید حبیب الله صادقی و افق نگاهش

از ویژگی های این شهید در مباحث عقیدتی هم می توان گفت: شهید افتخاریان اهل مطالعه و مداقه در قرآن بود.
 معاون فرهنگسازی سازمان بسیج بیانیی کشور در پایان و در مورد وصیتنامه شهید نیز به خبرنگار بیان گفت: در بازخوانی وصیتنامه این شهید نیز می توانیم به نکات مهمی برسیم که از جمله آن‌‎ها نگاه بلند شهید به حرکت انقلاب اسلامی در جهت رسیدن به حکومت نهایی امام زمان (عج) و این نکته کلیدی وجود دارد که مسیر پاسداری ما نیز پیدا کردن نقشمان برای رسیدن به آن افق و برپایی حکومت مستضعفین و مسلمین جهان است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 91 views بار دسته بندی : فرهنگی تاريخ : 6 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.