خبرگزاری بیان صدا و سیما اعتراضات برخاسته از درد‌های فرو خفته مردم را نادیده نگیرد - بیان

درخواست بسیج دانشجویی پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران از جبلی:

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران در آستانه فرا رسیدن سالگرد حوادث آبان ۹۸ طی نامه‌ای از جبلی رئیس رسانه ملی درخواست کرد تا صدا و سیما اعتراضات برخاسته از درد‌های فرو خفته مردم را نادیده نگیرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

رسانه‌ی ملی دانشگاهی برای ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه تحریف و تفنین و آسایشگاهی برای بهره مندی چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبایی و هنر و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است.

بخشی از حکم انتصاب دکتر جمیلی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی

رئیس محترم سازمان صدا و سیما جناب آقای دکتر پیمان جبلی با سلام

در آستانه فرارسیدن سالگرد حوادث آبان ۹۸ و گرانی یک شبه و بدون اطلاع رسانی قیمت بنزین که شعله ور شدن اعتراضات مردم را در پی داشت بر آن شدیم تا بار دیگر درباره نقش سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در رساندن حرف مردم به مسئولین سخن بگوییم

همانگونه که مستحضرید در ۲۴ آبان ماه سال ۹۸ و با رئیس شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه مبنی بر گران کردن قیمت بنزین موجی از خشم و اعتراضات مردمی در پی این تصمیم گیری نابجا و نسنجیده در اوج بحران‌های اقتصادی به پا خاست و بالطبع با شروع این اعتراضات شاهد صحنه‌های ناگواری در کف خیابان‌ها بودیم. از یک طرف مردمی که عمدتاً از قشر مستضعف جامعه بودند و گرانی قیمت بنزین تاثیر سنگینی بر معیشت آن‌ها داشت برای رساندن صدای اعتراض به حق خود به خیابان‌ها آمدند و از طرف دیگر نیرو‌هایی که بنا به تعهد و انجام وظیفه باید حافظ امنیت ملی می‌بودند به ناچار مقابل یکدیگر قرار گرفتند و در اهمیت این واقعه همین بس که هر دو گروه مردم و نیرو‌های امنیتی در این صحنه مورد ظلم واقع شدند.

البته پرواضح است تمام مراجع ذیربط اعم از وزارت کشور، قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و سازمان صدا و سیما که تاکنون نسبت خود را با مقوله اعتراضات مردمی و به رسمیت شناختن این مسئله مشخص نکرده‌اند در این اتفاق شریکند. آن چیزی که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد برنامه‌ریزی برای حراست از آزادی‌های عمومی و فراهم آوردن بستر‌های قانونی اعتراض و روایت صحیح و منطقی از آن است که تا الان مورد غفلت واقع شده است.

حال مطالبه جدی ما از شما این است که در سالگرد اتفاقات آبان ۹۸ برخلاف رویه ادوار گذشته سازمان صدا و سیما اعتراضات برخاسته از درد‌های فرو خفته مردم را نادیده نگیرد و به دور از جانبداری‌های سیاسی و نگاه‌های امنیتی بستری برای شناساندن مسببین اصلی داخلی و مزدوران خارجی این حادثه که قصد اختلال در امنیت کشور را داشتند فراهم کنید. رویکرد امیدوار کننده‌ای که سازمان صدا و سیما در چند ماه اخیر در پیش گرفته و لزوم تداوم و تعمیق آن ایجاب می‌کند تا در این مقوله ساکت ننشینید و با آسیب‌شناسی دقیق و بدور از مصلحت سنجی‌های نابجا روایتی صحیح و جامع از این اتفاق ارائه کنید. اینبار به جای اهتمام به جدا کردن صف معترضین از مردم صدای رسای آن بخشی از مردم معترض باشید که امیدی به شنیده شدن اعتراض خود توسط رسانه‌های رسمی نداشتند و از روی ناچاری به خشونت متوسل شدند.

بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران»

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 215 views بار دسته بندی : دانشگاه تاريخ : 17 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.