خبرگزاری بیان ما توقع داشتیم که لیست ابر بدهکاران بانکی در دولت سیزدهم به طور کامل منتشر شود! - بیان

ما توقع داشتیم که لیست ابر بدهکاران بانکی در دولت سیزدهم به طور کامل منتشر شود!

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری بیان، شوندی، دبیر واحد سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی بیانیان مستقل در نشست خبری تشریح جزئیات بیست و سومین نشست سراسری این اتحادیه بیانیی گفت: نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی بیانیان مستقل بزرگترین و مهمترین نشست تشکیلاتی است که با حضور اعضای دارای مسئولیت در دفاتر اتحادیه برگزار می‌شود که نشست امسال با شعار حیات عدالت حکمرانی با درایت و صداقت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی تشکل‌های بیانیی پیگیری، مطالبه و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است و پیگیری این آرمان‌ها به ما برای فعالیت انگیزه می‌دهد، تصریح کرد: در بین تمام آرمان‌های انقلاب اسلامی آرمان عدالت علی رغم کارنامه شگفت انگیز انقلاب اسلامی از بعد عملی و نظری در وضعیت نامناسبی قرار دارد و ما هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده ایم که مخالفت این اتحادیه با حذف ارز ترجیحی در این راستا بود، چون ما این سیاست را در تناقض با عدالت می‌دانستیم.

شوندی افزود: در مورد مسئله عدالت برخی ساختار‌ها در حکومت وجود دارند که علیه عدالت اقدام می‌کنند از این رو ما باید این ساختار‌ها را اصلاح کنیم و این مهم نیز با درایت و صداقت در حکمرانی محقق می‌شود.

دبیر واحد سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی بیانیان مستقل تصریح کرد: متاسفانه در بین جریان‌های مختلف شاهد یک نوع ساده انگاری مسائل هستیم به این معنا که تصور می‌شود اگر یک حزب کنار برود و حزب دیگر روی کار بیاید مشکلات حل می‌شوند و این در حالی است که امروز کشور وارد یک پروسه پیچیده شده و نمی‌توان مشکلات آن را به راحتی حل کرد و این نیازمند تدبیر است.

وی گفت: سفر‌های استانی رئیس جمهور از اقدامات کم نظیری است که به صورت هوشمندانه انجام شده اند با این وجود سوال این است که نتیجه این تغییر بعد از گذشت یک سال چه بوده معتقدم ما امروز به مرحله‌ای رسیده ایم که دولت باید در مورد سفر‌های رئیس جمهور گزارش کار بدهد.

شوندی در ادامه به اهمیت صداقت در تحقق عدالت اشاره کرد و افزود: بسیاری از کسانی که امروز در دولت سیزدهم دارای مسئولیت هستند پیش‌تر می‌گفتند که اگر ما به مسئولیت برسیم دست بانک‌ها را از مردم کوتاه می‌کنیم، ولی وقتی که در مسند امور قرار گرفتند صرفا به انتشار یک لیست از ابر بدهکاران بانکی اقدام کردند و هیچ شفافیتی هم رخ نداد. به هر روی اگرچه دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل قدم‌های جدی در راستای تحقق شفافیت برداشته، اما ما توقع داشتیم که لیست ابر بدهکاران بانکی به طور کامل منتشر و پیگیری‌های لازم صورت بگیرد، ولی این اتفاق نیفتاد.

دبیر واحد سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی بیانیان مستقل بیان کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم برخلاف دولت روحانی شاهد روابط خوبی بین دولت و تشکل‌های بیانیی بودیم، اما هرچه جلوتر رفتیم سازماندهی این ارتباط کمتر شد.

وی بیان کرد: با توجه به برگزاری سلسله نشست‌های امت عدل از سوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی بیانیان مستقل ما نیازمند این هستیم که یافته‌های خود را با مسئولان به اشتراک بگذاریم، اما متاسفانه هنوز این گفتگو‌ها قطعی نشده است.

شوندی اظهار کرد: حلقه مفقوده بین دولت و تشکل‌های بیانیی این است که ارتباط نظام‌مند و سازمان یافته بین آن‌ها شکل نگرفته است. مثلا تشکل‌های بیانیی و بیانیان یکی از مخاطبان مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند، ولی وقتی که این نهاد به نظرات بیانیان و تشکل‌ها اهمیت نمی‌دهد این عدم توجه نشان می‌دهد که این شورا به بعد افکار عمومی و اجرایی شدن مصوبات خود فکر نمی‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 91 views بار دسته بندی : دانشگاه تاريخ : 13 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها