خبرگزاری بیان مطالبه گری کور یا از سر جهل است و یا از سر تجاهل! - بیان

گروه دانشگاه خبرگزاری بیان، محمد میلادی؛ هیچ کس منکر شرایط سخت اقتصادی، اوضاع نامناسب بازار و در تنگی دستی مردم برای تامین معیشت نیست. با نگاه منصفانه باید به وقت خودش مطالبه بهبود وضعیت را از مسئولین و دولتمردان پیگیری کرد.

آگاهان و کسانی که دل در گرو آرمان‌های انقلاب اسلامی دارند، به روشنی دریافته اند که این شرایط در حال حاضر مستمسک تبلیغات سیاه و پروژه القای ناامیدی به کارگردانی عناصر فعال ضد انقلاب خارجی و بازیگری مغرضین و بدخواهان بوده و هوشیاری و بصیرت می‌خواهد تا با گفتار و رفتار خود بز حجم آتش معرکه نیفزایم و گذشته از آموزه‌های دینی به لحاظ اخلاق سیاسی نیز اکنون موقع تسویه حساب سیاسی نیست و اگر ما نیز در آتش این معرکه بدمیم نهایت بداخلاقی و کم لطفی را در حق دولت روا داشته ایم.

به هیچ عنوان منظورم سر پوش گذاشتن بر مشکلات ناشی از تحریم، عدم هماهنگی تیم اقتصادی و بی برنامگی دولت در حکمرانی نبوده و نیست و صد البته نباید نقش و آثار زیان بار ۸سال خسارت محض دولت تدبیر و امید را فراموش کرد.

اما بسیار حائز اهمیت است که چه زمانی و در چه شرایطی مطالبه به حق خود را عنوان و مطرح کنیم، چرا که الان همه عوامل برای کوبیدن و تضعیف دولت مهیا بوده ارزش دارد که مانع از کنترل خارج شدن اوضاع توسط دولت شده و در جنگ شناختی موجود که فاز عملیات روانی آن با زمینه اقتصادی در سطح جهانی علیه انقلاب اسلامی دنبال می‌شود هوشمندانه با به تعویق انداختن طرح مطالبات به حق خود ضمن صحنه خوانی دولت را در این شرایط تنها نگذاریم و نقش یکی از چرخ دنده‌های ماشین نا امید سازی مردم را ایفا نکنیم.

در شرایط فعلی دشمنان و بدخواهان بدنبال جریان سازی بواسطه مطالبه گر هستند

مطالبه گری کور پدیده‌ای است که در نتیجه آن گسل‌های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی فعال می‌شوند و در نگاه تحقیقی به جنگ ترکیبی اخیر نیز از این زاویه به تحلیل واقع گرایانه می‌انجامد.

مطالبه گری کور یا از سر جهل است و یا از سر تجاهل. در هر دو صورت فقط به تعمیق زخم‌ها و رشد آفت‌ها منجر می‌شود. مطالبه گری در زمان فعلی آدابی دارد که مهم‌ترین آن موج زدن اعتقاد به کارآمدی مبانی انقلاب اسلامی در تمامی حرف‌ها و تحرکات و… است.

نگارنده بر طبق تجربیات دو دهه اخیر بر این باورم که اگر دولت اصلاحات هم در این شرایط بود باید در قبال اوضاع فعلی برای مراقبت از اصل نظام همه اختلافات و تفاوت‌ها را کنار گذاشته و برای بقای دولت فداکاری صورت می‌پذیرفت.

محمد میلادی، جامعه شناس و فعال بیانیی

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 132 views بار دسته بندی : دانشگاه تاريخ : 23 فوریه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.