خبرگزاری بیان معاون رئیس جمهور: ساخت آثار سینمایی برای معرفی شهدا در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد - بیان

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفتگو با اصحاب رسانه مستقر در سالن برج میلاد تصریح کرد: اگر جامعه‌ای قهرمان واقعی نداشته باشد مجبور است قهرمان پوشالی برای خود درست کند و قهرمانان کاذب و کارتنی که در دنیا مشاهده می‌کنیم به این خاطر است که آن جوامع تهی از قهرمان واقعی شده‌اند در حالی که کشور ما سرشار از قهرمانان واقعی است و این قهرمانان در اسطوره‌ها و تاریخ این سرزمین بوده‌اند و قهرمانانی هم امروز پیش چشم ما زندگی می‌کنند و از اقوام و مذاهب مختلف هستند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه قله قهرمانان ایران اسلامی، شهدا هستند، افزود: هر یک از شهدا پدیده خاص دوران خود بودند، شهدای مبارزات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ترور ایثارگری کردند و همچنین شهدای سال‌های اخیر که شهدای مدافع حرم و یا شهدای سلامت که همگی برای دیگران فداکاری کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: مردم به فرهنگ ایثار نیاز دارند، زیرا اگر مردم به فکر فداکاری در حق هم نباشند دنیا جای زشت و بدی می‌شود. مردم اگر خودخواه بوده و دیگرخواه نشوند زندگی مشکل می‌شود و حسن قهرمانان ایثارگر این است که مردم را به سوی دیگر خواهی و ایثار پیش برده و در این مسیر مشوق و راهنمای آن‌ها هستند.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سؤالی در مورد تفاهم‌نامه ساخت آثار سینمایی از زندگی شهدا گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در دوران جدید و در دولت مردمی آیت الله رئیسی بنا دارد که نه فقط به صورت متمرکز بلکه به صورت منطقه‌ای، شهدای شاخص را با کمک مردم آن منطقه، مسئولان محلی و بنگاه‌های اقتصادی به ایران و جهان معرفی کند تا همه مردم احساس کنند که در این حرکت رو به تعالی که ملت ایران دارند نقش جدی داشته‌اند و در این راستا به کمک سازمان سینمایی نیاز داریم.

وی افزود: در راستای معرفی شهدای مناطق مختلف گفتگو‌هایی با رئیس سازمان سینمایی انجام شده، اما هنوز تبدیل به یک تفاهم‌نامه جامع ملی نشده است. این موضوع از برنامه‌های مصوب بنیاد شهید و امور ایثارگران است که در این راستا بنیاد نقش محوری داشته باشد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در هر استان سالانه زندگی یک شخصیت تبدیل به فیلم سینمایی شود، افزود: زندگی برخی شهدا و ایثارگران قابلیت ارائه به صورت سریال دارد و البته با توجه به منابع مالی و فرایند تهیه سریال ساخت آن مدت بیشتری به طول می‌انجامد و البته تلاش بنیاد ارائه آثار فاخر و حرفه‌ای با استاندارد‌های بین‌المللی است.

دکتر قاضی‌زاده با اشاره به حضور خود در لوکیشن برخی فیلم‌های سینمایی در حوزه دفاع مقدس، گفت: با بعضی از مؤسسات حرفه‌ای در مورد ساخت آثار کیفی و فاخر در حوزه معرفی شهدا گفتگو شده است و البته انعقاد تفاهم‌نامه و شبکه‌سازی به منظور تولید این آثار زمان‌بر است، اما بنیاد شهید و امور ایثارگران این موضوع را رسالت خود دانسته و پیگیری می‌کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به سؤالی در مورد عملکرد سینما در راستای معرفی شهدا به جامعه گفت: در دوره‌هایی وضعیت سینما مناسب نبوده و سیاه تلقی می‌شد ولیکن خوشبختانه این وضعیت به خصوص در حوزه دفاع مقدس در سال جاری بهبود یافته است. البته اینکه هزینه‌ها و حساسیت‌ها در موضوع دفاع مقدس از سایر موزه‌ها متفاوت است قابل درک است، ولی جامعه به معرفی قهرمانان خود نیاز دارد. خوشبختانه در سال جاری تعداد بیشتری از فیلم‌ها با موضوع شهدا و یا دفاع مقدس تولید شده و حرکت رو به جلویی انجام شده و امیدواریم با کمک همه سازمان‌های فرهنگی مرتبط تعداد آثار قابل توجه و بیشتری در مورد شهدا تولید و ارائه شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 217 views بار دسته بندی : فرهنگی تاريخ : 8 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.