خبرگزاری بیان مقیمی: اجازه نخواهم داد در دانشگاه تهران علیه نظام هجمه وارد شود / توجه به شاگردپروری در آیین‌نامه ارتقای اساتید - بیان

مقیمی: اجازه نخواهم داد در دانشگاه تهران علیه نظام هجمه وارد شود / توجه به شاگردپروری در آیین نامه ارتقای اساتید

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مقیمی، سرپرست دانشگاه تهران در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه تهران گفت: به نظر بنده اگر بهترین برنامه ها تدوین شود؛ اما عملیاتی نشود به کار نخواهد آمد. بنده از خدا می خواهم که این توفیق را به بنده بدهد تا در این مسیر گام بردارم؛ به نظر بنده برنامه تحصیلی که وزیر علوم در مجلس برای گرفتن رای اعتماد ارائه کرده است نقشه راه است؛ بنابراین راه روشن است و ما باید به عملیاتی سازی آن برنامه بپردازیم.  یکی از حوزه هایی که ما باید به آن توجه کنیم این است که رشته ها را به گونه ای سامان دهیم که در نهایت بتوانند مشکلات را رفع کنند؛ در این زمینه ایجاد میان رشته و چند رشته بسیار مهم است.

 

دانشکده حکمرانی راه اندازی می‌شود

وی با بیان اینکه ایجاد دانشکده حکمرانی را دستور کار قرار دادیم، افزود: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری دانشگاه ها باید به تربیت مدیران آینده بپردازند بنابراین باید دانشگاه ها کارآفرینانه عمل کنند. دانشگاه کارآفرین نیازمند نگاه کارآفرینانه است به همین منظور تمام رشته ها و روش های آموزش ها را باید تغییر دهیم و بازنگری کنیم. برای ایجاد دانشگاه کارآفرین نیازمند کارگروهی هستیم که خوشبختانه در دانشگاه تهران وجود دارد.

مقیمی ادامه داد: در بخش پژوهش یکی از اقدامات این است که آسیب شناسی در حوزه پژوهشی انجام شود که ما این کار را آغاز کرده ایم تاسیس باشگاه بین المللی نیز در همین راستا است تا بتوانیم براساس آن معاونان و مدیران را انتخاب کنیم.

سرپرست دانشگاه تهران با بیان اینکه باید آزمایشگاه جامعی در این دانشگاه ایجاد شود، اظهار کرد: این آزمایشگاه باید بتواند به کل کشور سرویس دهد؛ از آنجایی که بسیاری از مشکلات مربوط به عدم وجود خوابگاهاست، قصد داریم به طور ویژه یک نسبت خوابگاه سازی متاهلی ایجاد کنیم.

 

اجازه نخواهم داد در دانشگاه تهران علیه نظام هجمه وارد شود

وی با اشاره به اینکه بحث فوق برنامه دانشجویی بسیار مهم است، تصریح کرد: ما برای اینکه یک دانشجوی شاداب داشته باشیم باید به ارائه فوق برنامه های اجتماعی بپردازیم. دانشجویان دانشگاه تهران هر کدام می توانند قابلیت این را دارند که رهبری کار گروهی را در نقاط مختلف به عهده گیرند در این زمینه با توجه به فرموده رهبری دانشگاه باید سیاسی نیز باشد؛ اما باید توجه داشته باشیم که ما در دانشگاه تهران اجازه نخواهیم داد که علیه نظام جمهوری اسلامی صحبتی شود اما مشتاق نقد عاقلانه هستیم.

مقیمی بیان کرد: نظام مدیریتی که بنده در نظر دارم مدیریت جهادی یعنی عملیاتی است ما قاعدتا در این مسیر مکتب شهید سلیمانی را سرلوحه خود قرار می دهیم و از تمام ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد. ما تلاش می کنیم شایستگی مدیریتی و اخلاق مداری را در انتصاب معاونان و روسای دانشگاه ها در نظر بگیریم.

 

توجه به شاگردپروری در آیین نامه ارتقاء اساتید

وی ادامه داد: در بحث ارتقای اساتید آرایی که در هیئت ممیزه داده می شود خیلی مهم است به نظر بنده شاگردپروری و معلمی افراد بسیار مهم است و باید در آئین نامه ارتقای اساتید به این موضوع توجه شود قطعا ارائه مقالات بین المللی نیز مهم است اما مهمترین ویژگی در ارتقا نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دیپلماسی علمی تعاملی باید مورد توجه واقع شود و در دانشگاه تهران که نماد آموزش عالی است باید ظهور و بروز داشته باشد رفتارهای بین المللی ما خوب است؛ اما اگر آورده نداشته باشد؛ تنها اتلاف زمان است یکی از برنامه های ما در دوره جدید رسیدگی به این موضوع است. باید زبان فارسی زبان علم دنیا شود و در آخر ما باید سندهای علمی را ارتقا دهیم؛ زیرا در برخی موارد دسترسی به پایگاه های علمی معتبر وجود ندارد. به همین منظور باید کاری انجام دهیم تا محدودیت ها رفع شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 83 views بار دسته بندی : دانشگاه تاريخ : 12 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.