خبرگزاری بیان نشست سراسری فن‌بازار‌های کشور ۲۰ مهر برگزار می‌شود / برپایی برنامه هفته جهانی کارآفرینی همزمان با ۱۹۰ کشور - بیان

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اکبر قنبرپور، معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس در نشست خبری تشریح برنامه‌های نکوداشت بیستمین سالگرد تاسیس پارک فناوری پردیس درباره برگزاری هفدهمین نشست سراسری فن بازار‌های کشور گفت: شبکه فن بازار ملی ایران در حال حاضر در ۲۸ استان دارای دفاتر منطقه‌ای بوده و تا پایان سال جاری در تمام استان‌های کشور دفتر فن بازار منطقه‌ای راه اندازی خواهند شد. همچنین ۴ فن بازار تخصصی در حوزه‌های صنعت گاز، پتروشیمی، سلامت و فناوری‌های شهری ایجاد شده است و ۵۲ شرکت خصوصی بعنوان کارگزار تجارت فناوری (بروکر) در این شبکه فعال هستند.

قنبرپور ادامه داد: در حال حاضر سامانه فن بازار بیش از ۲۶ هزار کاربر دارد و ۱۴ هزار محصول دانش بنیان و فناورانه، ۵ هزار شرکت و نزدیک به ۶۰۰ نیاز فناوری در آن ثبت شده است. در سال ۱۳۹۹ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان قرارداد‌های همرسانی توسط شبکه فن بازار ملی ایران منعقد شد و در سال جاری نیز این میزان به ۶۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی افزود: به منظور هم افزایی فن بازار‌های سراسر کشور و به مناسبت بیست سالگی پارک فناوری پردیس، سه شنبه ۲۰ مهر ماه؛ هفدهمین نشست سراسری فن‌بازار‌های کشور، با حضور کلیه مدیران فن بازار‌های منطقه‌ای و تخصصی و کارگزاران تجارت فناوری در سالن همایش‌های پارک برگزار می‌شود.

برگزاری برنامه هفته جهانی کارآفرینی همزمان با ۱۹۰ کشور در پارک فناوری پردیس
معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس در ادامه گفت: هرساله ۲۶ آبان ماه لغایت ۳ آذرماه به منظور ارج نهادن به تلاش کارآفرینان درایجاد اشتغال و رشد اقتصادی، هفته جهانی کارآفرینی نامیده شده است. به همین مناسبت هرساله در این هفته، برنامه‌های مختلفی برای تقدیر و گرامیداشت این کارآفرینان و نمایش دستاورد‌های آنان به همه افراد جامعه برگزار می‌شود.

از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای این هفته، می‌توان به گردهمایی ۳ هزار نفری شاغلین و کارآفرینان پارک فناوری پردیس و پاسداشت تلاش‌های آنان در رشد اقتصاد دانش بنیان کشور، آغاز به کار مجمع رهبران جوان پارک، مرتبط با فرزندان مدیران قدیمی شرکت‌های پارک، میزبانی از تشکل‌های دانشجویی در پارک فناوری پردیس و برگزاری رویداد لینک آپ ویژه آنان در پارک، برگزاری تور‌های بازدید از پارک فناوری پردیس برای عموم مخاطبان، برگزاری کارگاه‌های ویژه افراد علاقه‌مند به حوزه کارآفرینی در پارک بصورت رایگان، برگزاری تور‌های بازدید از صنایع منطقه برای عموم مردم اشاره کرد.

زمستانی گرم در پارک فناوری پردیس با برگزاری رویداد پردیس سامیت ۲۰۲۲
معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس گفت: ایجاد ارتباط و همکاری نزدیک بین نهاد‌های مستقل و البته تاثیرگذار در حوزه فناوری و نوآوری، به رشد این اکوسیستم کمک می‌کند و در این راستا از سال ۱۳۹۷ رویداد پردیس سامیت توسط مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس طراحی و برگزار شده است.

قنبرپور ادامه داد: رویداد پردیس سامیت با هدف ایجاد هم افزایی، انتقال تجربه و آموزش با رویکردی نوآورانه بین فعالین اکوسیستم استارتاپی طراحی شده است و دبیرخانه پردیس سامیت در یک برنامه بلند مدت تصمیم دارد با توسعه رویداد پردیس سامیت و حضور بخش‌های دیگر از مجموعه‌ها یا افراد تاثیرگذار در این اکوسیستم شامل سرمایه‌گذاران و سایر بازیگران اکوسیستم کارآفرینی مثل بنگاه‌های بزرگ اقتصادی، صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل به بزرگترین رویداد صاحب سبک استارتاپی در کشور و منطقه شود.

وی افزود: تا کنون ۴ دوره رویداد پردیس سامیت در سال‌های گذشته در پارک فناوری پردیس برگزار شده است و امسال نیز با برنامه‌ریزی صورت گرفته، پردیس سامیت ۲۰۲۲ در روز‌های ۷ و ۸ بهمن ماه سال جاری با همان رویکرد‌های قبلی و با تجربه ادوار گذشته برگزار می‌شود.

به گفته قنبرپور: پردیس سامیت ۲۰۲۲ قصد دارد با درگیر کردن تعداد بیشتری از شرکت‌های فناور و دانش بنیان عضو پارک از یک طرف و همچنین شرکت‌های مهم و مطرح صنعتی از طرف دیگر، نقش مهم و بسزایی در شکل‌گیری و رشد اقتصاد دانش بنیان دارد.

برگزاری تور‌های بازدید از پارک و شهرک‌های صنعتی و فن‌بازار‌های منطقه‌ای یا تخصصی
در ادامه نشست مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل پارک فناوری پردیس گفت: به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس پارک فناوری پردیس در ۶ ماهه دوم سال تور‌های بازدید دانشجویی و دانش‌آموزی از پارک با در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و ملاحظات شیوع و واکسیناسون کرونا به صورت دوره‌ای در ماه‌های مختلف برای آشنایی با دستاورد‌های نخبگان جوان کشور برگزار می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 166 views بار دسته بندی : دانشگاه تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.