خبرگزاری بیان واکنش دو نماینده مجلس به تسهیلات فرزندان هیئت علمی‌ها در کنکور سراسری - بیان

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرو موضوع درنظر گرفتن تسهیلات نقل و انتقال برای فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی وزارت علوم و وزارت بهداشت علیرغم ابطال این مصوبه از سوی دیوان عدالت اداری، دو نماینده مجلس شورای اسلامی واکنش نشان دادند.

احمد نادری، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: سهمیه فرزندان اعضای علمی باید پیگیری جدی شود و کمیسیون آموزش نیز این موضوع را به طور جدی پیگیری خواهد کرد همچنین در شورای انقلاب فرهنگی در خصوص این موضوع پیگیری‌هایی صورت گرفته بود و سال گذشته متوقف شد. فرزندان اعضای هیئت علمی نیز مردم عادی هستند و باید کنکور دهند و بر اساس الزامات آموزشی رشد کنند.

احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: بنده موافق درنظر گرفتن سهمیه برای فرزندان هیئت علمی نیستم، هر کسی مطابق با شایستگی‌های خود باید مدارج علمی را طی کند.

فلاحی با بیان اینکه هر فردی که توانمندی ندارد نباید از رانت استفاده کند، ادامه داد: این سهمیه در حال حاضر در حد یک بخشنامه وزارت علوم است و وزارت علوم باید باید برای ملغی شدن چنین بخشنامه‌ای دستور جدید صادر کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 147 views بار دسته بندی : دانشگاه تاريخ : 12 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.