خبرگزاری بیان افزایش ۲۰ درصدی مراجعان گرمازدگی به مراکز درمانی البرز - بیان

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری بیان، صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز نسبت به بروز گرمازدگی هشدار داد و گفت: با توجه به اعلام هواشناسی و افزایش دما در روز‌های آخر هفته، احتمال افزایش گرمازدگی در استان وجود دارد و شهروندان باید نسبت به پیشگیری از گرمازدگی آگاهی داشته باشند.

صیادی با بیان اعلام آمادگی کلیه مراکز درمانی استان اظهار داشت: مراجعه به مراکز درمانی و تماس با اورژانس در خصوص گرمازدگی طی این روز‌های اخیر ۲۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز به گروه‌های در معرض خطر اشاره کرد و افزود: کودکان، سالمندان، افرادی که فعالیت زیاد بدنی، بیماری مزمن مثل فشار خون، دیابت دارند حتما توصیه‌های پیشگیری را رعایت کرده و در ساعات اوج گرما در فضای گرم قرار نگیرند

وی تاکید کرد با مشاهده علایم گرمازدگی مانند افزایش دمای بدن، پوست داغ و خشک، تنفس سریع، سردرد و سرگیجه و بی حالی فورا با اورژانس تماس بگیرند.

صیادی توصیه کرد که مردم آب زیاد مصرف کنند و از نوشیدنی‌های کافیین دار مثل چای پرهیز کنند. همچنین مردم از لباس‌های نخی و رنگ روشن استفاده کرده و افرادی که فعالیت‌های زیاد بدنی در محیط بیرون از منزل دارند مانند کارگران ساختمانی، رانندگان و … مراقبت‌های لازم تغذیه‌ای و محافظت از قرار گرفتن در برابر تابش مستقیم خورشید را در نظر داشته باشند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 160 views بار دسته بندی : استان‌ها تاريخ : 1 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها