خبرگزاری بیان پردیس علم و فناوری سبزوار ایجاد می‌شود - بیان

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری بیان، امید رضایی‌فر، سرپرست معاونت فناوری و نوآوری و زارت علوم در نشست با رئیس و اعضای شورای پژوهشی دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اخذ مجوز راه‌اندازی پردیس علم و فناوری سبزوار گفت: راه‌اندازی این پردیس محور توسعه فناوری در غرب خراسان رضوی خواهد بود.

رضایی فر افزود: درگذشته اتصال بین دانشگاه و صنعت همیشه از زاویه صنایع پیشرفته دیده می‌شد، اما امروزه پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و مراکز نوآوری به عنوان حلقه واسط این اتصال، تبیین تولید فناوری را برعهده دارند.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به برنامه‌های مختلف این معاونت در جهت توسعه زیست‌بوم فناوری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: طرح دستیار فناوری از جمله برنامه‌های جدی این معاونت است که با حمایت مالی وزارت علوم و محوریت کارآموزی بیانیان در شرکت‌های فناور در حال اجراست.

وی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر ۲۴ هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند، گفت: پس از بررسی‌ها ۲۲۰۰ نفر تایید و در شرکت‌های فناور مشغول به گذراندن دوره شدند که از این میان ۵۰۰ نفر پس از پایان دوره جذب حوزه‌های کاری و اشتغالی دانش بنیان شدند.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به اجرای طرح ملی ترویج کارافرینی در دانشگاه‌ها، گفت: هدف از اجرای این طرح استعدادیابی در فضا‌های بیانیی است و در این طرح هر بیان می‌تواند از ۱۰ میلیون ریال برای کارآفرینی بهره‌مند شود.

رضایی فر با اشاره به اینکه نیاز داریم ظرفیت اساتید و بیانیان در حوزه فناوری به صورت ویژه فعال شود، اظهار داشت: دانشگاه‌ها ایجاد مراکز نوآوری و فناوری در دانشکده‌ها را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی مراکز نوآوری در دانشکده فرصت مناسبی است که بیانیان را در کنار فعالیت‌های آموزشی با گفتمان و ادبیات فناوری آشنا کنیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : استان‌ها تاريخ : 1 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.